Wednesday, 19 March 2014

Fortinet Upgrades and Extends Next-Generation Firewall (NGFW) With Authentication and Advanced Threat Protection


 


New Software and Hardware Releases Improve Class-Leading Performance and Security

Dubai, UAE., March 19, 2014 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT) – a world leader in high-performance network security – today announced a significant update to the company’s FortiOS network security operating system, along with new releases for integrated reporting, advanced threat protection (APT) and strong authentication. These releases demonstrate Fortinet’s vision of extending the next-generation firewall (NGFW) to address the challenges facing today’s enterprises including increasingly complex cyber threats. As a result, Fortinet’s FortiGate® appliances, which routinely deliver five times faster performance than competitive offerings, will deliver even greater performance and more security.

The FortiOS Advantage
FortiOS 5 is the operating system foundation for the FortiGate platform and offers a broad range of world class security capabilities and configuration options. Announced today, FortiOS 5 now delivers:
  • Significantly faster SSL inspection
  • Richer reporting with even more out-of-the-box reports and drill down capability from FortiAnalyzer
  • Tighter integration with FortiAuthenticator and FortiSandbox for seamless Strong Authentication and Advanced Threat Protection

Security leaders must address threats from rising SSL traffic,” wrote Jeremy D’hoinne and Adam Hils, Research Directors with Gartner.¹ They go on to write, “Less than 20% of organizations with a firewall, an intrusion prevention system (IPS) or a unified threat management (UTM) appliance decrypt inbound or outbound SSL traffic. Gartner believes that, in 2017, more than half of the network attacks targeting enterprises will use encrypted traffic to bypass controls, up from less than 5% today.”

Enterprises today are clamoring for improved network visibility that includes deeper packet inspection and granular control over network access, traffic, content and use, and they want it without introducing bottlenecks into the real-world traffic flow,” said John Maddison, vice president of marketing for Fortinet. “Today, Fortinet extends that capability with advanced threat protection and authentication, all from a single vendor and all orchestrated through a single management console.”

Fortinet also released a FortiAnalyzer 5 update and announced the upcoming FortiAnalyzer-3500E. Software enhancements include a wider selection of prebuilt reports and greater drilldown capabilities for better visibility into network behavior and tighter integration with the company’s FortiGate platform. In addition, the new FortiAnalyzer-3500E will feature 24 TB (upgradable to 48 TB) of storage to meet the requirements of high volume enterprises.

The company also announced the enterprise-grade FortiAuthenticator-1000D, which provides multiple methods of authentication, including hardware, software, email and SMS tokens to help enterprises move to a stronger, user-based authentication model in an increasingly BYOD world. The new appliance supports up to 10,000 users and integrates seamlessly with FortiGate appliances.

To help Fortinet customers meet this challenge, Fortinet has announced the new FortiSandbox-1000D. Its unique dual-level sandbox along with proactive pre-filtering, dynamic threat intelligence and rich reporting are effective in detecting highly targeted attacks. And its consolidated approach to covering all protocols and functions in one appliance together with its ability to deploy stand-alone or as an integrated extension of FortiGate and FortiMail appliances, reduce cost and complexity. Finally, the new FortiSandbox-1000D (and previously released FortiSandbox-3000D) now run software version 1.2, which features enhanced instrumentation to better deal with increasing virtual machine (VM) evasion techniques, an updated assessment engine to increase detection rates and new call-back detection to identify outbound communications both in the sandbox and on the wire.

Availability
The FortiOS 5/FortiAnalyzer 5 updates are available now. FortiAnalyzer-3500E is expected in the second quarter of this year. FortiAuthenticator-1000D is available now. The FortiSandbox 1.2 software update is available now for FortiSandbox-3000D customers, and the FortiSandbox-1000D is expected to ship in the second quarter of this year.

¹= Gartner, Security Leaders Must Address Threats From Rising SSL Traffic, Jeremy D’Hoinne, Adam Hils, December 9, 2013.



فورتينت تقوم بترقية وتوسيع الجيل الجديد من جدران الحماية من خلال المصادقة والحماية المطورة من التهديدات

الأجهزة والبرمجيات الجديدة توفر أداءً وأماناً أفضل

دبي، الإمارات العربية المتحدة، 19 مارس 2014 - أعلنت شركة فورتينت (المدرجة في بورصة ناسداك تحت الرمز: FTNT)- الشركة الرائدة عالمياً في مجال أمن الشبكات عالية الأداء- اليوم عن ترقية جديدة هامة لنظام تشغيل أمن الشبكات FortiOS التابع للشركة، إلى جانب إطلاق تحديثات جديدة لإعداد التقارير المتكاملة، والحماية المطورة من التهديدات، والمصادقة الآمنة. وتؤكد هذه الإصدارات رؤية فورتينت في توسيع نطاق الجيل الجديد من جدران الحماية من أجل مواجهة التحديات التي تواجه الشركات اليوم بما في ذلك التهديدات السيبرانية التي تزداد تعقيداً مع مرور الوقت. ونتيجة لذلك، سوف تقوم أجهزة فورتي جيت من فورتينت، والتي توفر بشكل روتيني أداء أسرع بخمس مرات من المنتجات المنافسة، بتقديم أداء أفضل يتمتع بالمزيد من الأمان.

ميزات FortiOS
يعد FortiOS 5 نظام التشغيل الأساس لمنصة فورتيجيت وهو يوفر مجموعة واسعة من القدرات الأمنية وخيارات الإعداد عالمية المستوى. ويتميز FortiOS 5 الذي تم إطلاقه اليوم:
  • تحري SSL أسرع
  • قدرات إبلاغ أكثر تطوراً مع تقارير أكثر شمولاً وعمقاً من FortiAnalyzer
  • تكامل أكبر مع FortiAuthenticator وFortiSandbox لمصادقة قوية سلسة وحماية مطورة من التهديدات
وكتب جيريمي دوان وآدم هيلز، مديرا البحوث في غارتنر1: "يتوجب على قادة الأمن مواجهة التهديدات الناجمة عن ارتفاع حركة مرور SSL. تقوم أقل من 20 ٪ من المؤسسات التي لديها أجهزة جدران حماية، أو نظام منع الاختراق (IPS)، أو إدارة التهديدات الموحدة (UTM)، بفك تشفير حركة المرور SSL الواردة والصادرة. وتعتقد غارتنر أنه في عام 2017، سوف تقوم أكثر من نصف الهجمات التي تستهدف شبكات المؤسسات باستخدام حركة المرور المشفرة لتجاوز الضوابط، ارتفاعاً من أقل من 5 ٪ اليوم".
من جهته قال جون ماديسون، نائب رئيس التسويق في فورتينت: "تطالب الشركات اليوم بتحسين مدى رؤية الشبكة التي تضم عمليات تفتيش أعمق ورقابة دورية على إمكانية الوصول إلى الشبكة، وحركة المرور، والمحتوى والاستخدام، وهي تريد ذلك دون إدخال الاختناقات في حركة السير الحقيقية. واليوم، تقوم فورتينت بتوسيع نطاق هذه القدرة من خلال الحماية المطورة من التهديدات والمصادقة، كل ذلك من بائع واحد ويدار من خلال وحدة إدارة واحدة."
كما أصدرت فورتينت تحديث FortiAnalyzer 5 و أعلنت عن قرب إطلاق FortiAnalyzer - 3500E. وتشمل التحسينات على البرامج مجموعة واسعة من التقارير المسبقة وقدرات كشف أكبر لتحسين الرؤية في سلوك الشبكة وتعزيز التكامل مع منصة فورتيجيت التابعة للشركة. بالإضافة إلى ذلك، سوف يضم إصدار FortiAnalyzer - 3500E الجديد 24 تيرابايت (قابلة للترقية إلى مستوى 48 تيرابايت) من التخزين لتلبية متطلبات الشركات كبيرة الحجم .
كما أعلنت الشركة أيضاً عن إطلاق FortiAuthenticator - 1000D للمؤسسات، الذي يوفر أساليب متعددة للمصادقة، بما في ذلك الأجهزة، والبرمجيات، والبريد الإلكتروني والرسائل القصيرة لمساعدة المؤسسات على الانتقال إلى نموذج مصادقة أقوى يستند إلى المستخدم في عالم يتجه على نحو متزايد نحو فلسفة "أحضر جهازك معك". ويدعم الجهاز الجديد ما يصل إلى 10.000 مستخدم و يندمج بسهولة مع أجهزة فورتيجيت .
ولمساعدة عملاء فورتينت على مواجهة هذا التحدي، أعلنت فورتينت عن منتجها الجديد FortiSandbox - 1000D. وتتميز علبتها الثنائية الطبقات الفريدة مع قدرات التصفية الاستباقية، وديناميكية مواجهة التهديدات وإعداد التقارير المتطور بالكفاءة العالية في الكشف عن الهجمات المستهدفة الدقيقة. كما يقوم نهجها الموحد لتغطية جميع البروتوكولات والوظائف في جهاز واحد، إلى جانب قدرتها على النشر كوحدة قائمة بذاتها أو كامتداد متكامل من فورتيجيت وفورتيميل، بخفض التكلفة والحد من التعقيدات. أخيراً، يعمل برنامج الإصدار الجديد FortiSandbox - 1000D (والإصدار السابق FortiSandbox - 3000D) الآن من خلال إصدار 1.2، والذي يتميز بتجهيزات معززة بغية التعامل بشكل أفضل مع تقنيات التهرب المتزايدة من نمط الآلة الافتراضية (VM)، ومحرك تقييم محدث لزيادة معدلات الكشف وتقنية الكشف الجديدة لتحديد الاتصالات الصادرة بكافة أشكالها.

التوافر
تتوفر تحديثات FortiOS 5/FortiAnalyzer 5 الآن. ومن المتوقع إطلاقFortiAnalyzer - 3500E في الربع الثاني من هذا العام. كما يتوفر FortiAuthenticator - 1000D الآن. ويتوفر تحديث 1.2 من برنامج FortiSandbox الآن لعملاء FortiSandbox - 3000D، ومن المتوقع بدء شحن FortiSandbox - 1000D في الربع الثاني من هذا العام.

1 = غارتنر، وجوب تصدي قادة الأمن للتهديدات الناجمة عن تزايد حركة مرور SSL، جيريمي دوان، آدم هيلز، 9 ديسمبر 2013.

=