04 December, 2013

Fortinet Appoints Antoine Hakim as its New Channel Accounts Manager for the Middle East region




Dubai, UAE – December 4 2013 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT) - a leader in high-performance network security – today announced the appointment of Antoine Hakim as its new Channel Accounts Manager for the Middle East region. Based in Dubai, Antoine Hakim is responsible for driving channel development across GCC countries, Levant and Jordan. In his new role, he will drive also channel marketing activities in the region, reporting directly to Alain Penel, Regional Vice President for the Middle East region.
Hakim’s appointment supports Fortinet’s ambitious expansion plan for growing revenue and market share in the Middle East region by strengthening its channel network across all countries. This effort will be driven through the recruitment of Gold and Silver partners and the increase of partner certifications and the number of Fortinet Resident Engineers to improve the customer service quality.
“I’m very excited about being now part of Fortinet, a leading security vendor in UAE and in the broader Middle East region and a solid company that has, since 2005, enjoyed an impressive growth. I’m excited to join a strong and ambitious team and my top priorities will be to define channel strategies to pursue our expansion, while strengthening our relationships with strategic partners.” said Antoine Hakim.

Before joining Fortinet as Channel Accounts Manager for the Middle East region, Antoine Hakim spent more than 10 years in the IT industry and acquired a strong experience in channel management and distribution, working in organizations like Mindware as Juniper Unit Manager, Citrix as sales manager and most recently, Secureway as Fortinet dedicated Channel Manager.

“Antoine has the experience, skills and leadership required to contribute to the growth of Fortinet in the Middle East region and I’m delighted to now have him part of the inside team. With his strong channel, management and market expertise, I’m confident that we are in good position to work closer with our distributors and resellers to expand across all segments and verticals and thus consolidate our market leadership in the Middle East,” said Alain Penel, regional vice president for the Middle East region at Fortinet.

فورتينت" تعيّن أنطوان حكيم في منصب مدير إدارة حسابات الوكلاء في منطقة الشرق الأوسط

دبي، الإمارات – 4 ديسمبر، 2013 – أعلنت "فورتينت" (Fortinet)، إحدى الشركات العالمية الرائدة في مجال توفير الحلول عالية الأداء لأمن الشبكات المؤسسية والمدرجة في بورصة ناسداك تحت الرمز (NASDAQ: FTNT)، عن تعيين أنطوان حكيم في منصب مدير إدارة حسابات الوكلاء الجديد لمنطقة الشرق الأوسط. وتولى حكيم المقيم في دبي مسؤولية تعزيز أعمال الشركة مع شركائها من قنوات التوزيع في منطقة الخليج والمشرق العربي والأردن، وسيكون حكيم في منصبه الجديد مناطاً بمسؤولية الإرتقاء بمستوى الأنشطة التسويقية لشركاء "فورتينت" من قنوات التوزيع وسيرفع تقاريره مباشرة إلى آلان بينيل، نائب الرئيس الإقليمي لشركة "فورتينيت" في منطقة الشرق الأوسط.
ويأتي تعيين حكيم في المنصب الجديد ضمن إستراتيجية الشركة الرامية إلى تعزيز إيراداتها وحصتها السوقية في الشرق الأوسط من خلال تعزيز شبكتها من قنوات التوزيع عبر دول المنطقة. وسيتم دعم جهود حكيم من خلال تعيين شركاء من الفئتين الذهبية والفضية، وزيادة عدد إصدارات الشهادات إلى الشركاء وعدد مهندسي "فورتينت" المقيمين لتحسين جودة خدمة العملاء.
تعليقاً على المنصب الجديد، قال أنطوان حكيم: "أنا سعيد جداَ بالمنصب الجديد وبالإنضمام إلى فريق عمل "فورتينت" التي تعتبر اليوم واحدة من أبرز مزودي حلول أمن المعلومات في الإمارات، حيث تمكّنت الشركة من تحقيق مستويات نمو جيدة منذ العام 2005. وستكون مهام عديدة مثل تحديد إستراتيجيات التعامل مع الشركاء من قنوات التوزيع وتوسيع شبكة القنوات الحالية وتعزيز العلاقات مع الشركاء الحاليين على رأس سلّم أولوياتي من خلال التعاون يداً بيد مع فريق عمل "فورتينت" الطموح والمتميّز الذي أفخر أن أكون جزءاً منه".
وقبيل إنضمامه إلى "فورتينت"، أمضى حكيم ما يزيد عن عقد من الزمن في قطاع تكنولوجيا المعلومات حيث اكتسب من خلاله خبرة كبيرة في مجال إدارة القنوات والتوزيع من خلال العمل مع منظمات مثل "مايندوير" في منصب مدير وحدة جونيبر، و"سيتريكس" في منصب مدير المبيعات، وحديثاً "سيكيورواي" في منصب مدير قناة "فورتينت" المتخصص.
من جهته، قال آلان بينيل نائب الرئيس الإقليمي لشركة "فورتينت" في منطقة الشرق الاوسط: "يملك أنطوان كافة المؤهلات والخبرات والعناصر القيادية التي تؤهله لقيادة دفة "فورتينت" نحو مستويات متقدمة من النمو والإزدهار في الشرق الأوسط، كما ويسعدنا أن يكون جزءاً من فريق العمل معنا. وبفضل خبرته الكبيرة في السوق ومهاراته الإدارية العديدة في مجال قنوات التوزيع، أعتقد بأنّ "فورتينت" باتت اليوم في وضعيّة مثالية للعمل عن كثب مع الموزعين والموردين في جميع قطاعات السوق في الشرق الأوسط من أجل تعزيز مستويات نمو أعمالها في المنطقة."
=