27 October, 2013

Huawei Inks Strategic Alliance with Drake & Scull International to Collaborate on Regional ICT Development Projects



Companies will work together to show how creative use of digital information can provide a competitive edge to regional organizations

]Dubai, UAE – October 27, 2013[ - Huawei, a leading global information and communications technology (ICT) solutions provider, and Drake & Scull International PJSC (DSI), a regional market leader in the integrated design, engineering and construction disciplines of General Contracting, Mechanical, Electrical and Plumbing (MEP), Water and Power, Rail and Oil & Gas, have announced the signing of a strategic partnership that will see the two companies working together to assist organizations across the Middle East and North African (MENA) region harness the growing potential of data center technology through a new jointly-created turnkey solution.
The strategic alliance signed during GITEX Technology Week 2013 and will combine Huawei’s expertise in enterprise ICT infrastructure with DSI’s operational capabilities in data center development as well as their wealth of regional experience as an integrated engineering service provider. The new agreement was formalized by Mr. Dong Wu, Vice President of Huawei Enterprise Middle East, and Khaldoun Tabari, CEO of Drake & Scull International PJSC (DSI).
“We are living in an era of big data with organizations in the region demanding infrastructure and networks that need to be highly secure, scalable and reliable,” commented Dong Wu, Vice President of Huawei Enterprise Middle East. “As part of Huawei’s commitment to cross-industry collaboration and customer-centric innovation, this latest alliance with DSI will enable Huawei to further apply over a decade of experience in data center solutions to help customer fully maximize their IT potential for delivering on the bottom line.”  
“Creating a robust and scalable data network requires a high level of precision not just in core IT hardware, but also in the design and deployment of that technology within a set project to offer 24-hour operational service,” added Mr. Khaldoun Tabari, CEO of Drake & Scull International PJSC (DSI). “Together with Huawei, we look forward to combining the best practices of both our organizations in supporting partners across the MENA region to get the most out of their ICT investments.”
In particular, the alliance will see Huawei focus on providing ICT solutions covering IP networking, Unified Communications & Collaborations (UCC) and Data Centre Solutions. DSI will emphasize providing Turnkey EPC (Engineering, Procurement and Construction) Design & Build solutions, and to undertake all aspects of the supply and installation of data centers in collaboration with Huawei. The integration of Huawei & DSI services will provide companies with a one-stop turnkey solution to develop large scale data centers across all vertical sectors.
Today, organizations dependent on legacy IT infrastructure in the MENA region are being challenged to handle an exponential growth of their digital assets as well as the demands of real-time operational visibility. Many are eager to look at ways to efficiently share and protect those assets via emerging data center solutions. According to market intelligence firm IDC, over 40 per cent of CIOs in the Middle East have reported that they are scoping investments in analytics and big data technologies in 2013, which includes investments in data center infrastructure.
Research group Gartner recently estimated that global spending on data centers will hit USD 143 billion in 2013 and USD 149 billion next year, a steady growth trend albeit slower than earlier forecasts.
Along with the advancement of cloud computing and virtualization technology, Huawei has rapidly developed its own data center portfolio now serving local organizations in the government, healthcare, education, transportation, and energy sectors, to name a few. Some of the company’s most recent endeavors have also included a Memorandum of Understanding (MoU) signed with Intel to develop collaborative offerings for server, storage data centers and cloud computing.
As a global engineering and construction conglomerate expert for more than a century, DSI capabilities and expertise range from offering one-stop turnkey EPC design and build solutions to all aspects of the design and installation of data center plans. Backed by the global network of DSI PJSC offices, the company can fast track data center projects with quick mobilization capabilities of resources and personnel and accelerate the construction to completion.

"هواوي" و"دريك آند سكل إنترناشيونال" توقعان اتفاقية تحالف استراتيجي للتعاون في مجال دعم وتنمية تكنولوجيا المعلومات والاتصالات الخاصة بالمؤسسات في المنطقة

تعاون مشترك يسلط الضوء على كيفية إسهام الاستخدام الإبداعي للمعلومات الرقمية في توفير أفضلية تنافسية للمؤسسات الإقليمية

[دبي، الإمارات العربية المتحدة، 27 أكتوبر 2013] - أعلنت كلٌّ من شركة "هواوي" الرائدة عالمياً في مجال توفير حلول تقنية المعلومات والاتصالات وشركة "دريك آند سكل انترناشيونال"، الشركة الرائدة إقليمياً في مجال أنظمة التصميم والهندسة والبناء المتكاملة الخاصة بالأعمال الميكانيكية والكهربائية والصحية والمقاولات العامة والمياه والطاقة والسكك الحديدية والنفط والغاز، عن توقيع شراكة استراتيجية بينهما ستتعاونان بموجبها في العمل على تقديم الاستشارة والدعم للمؤسسات في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا في مجال الاستفادة من الإمكانيات المتنامية لتكنولوجيا مراكز البيانات من خلال حل متكامل جديد وجاهز للتطبيق طوّرته الشركتان معاً.
وتم الإعلان عن التحالف الاستراتيجي على هامش فعاليات معرض "أسبوع جيتكس للتقنية". وسيتيح هذا التعاون الجمع بين خبرة "هواوي" في مجال البنية التحتية لتكنولوجيا المعلومات والاتصالات من جهة، وقدرات شركة "دريك آند سكل انترناشيونال" التشغيلية في مجال تطوير مراكز البيانات، وخبراتها الإقليمية الهائلة بصفتها مزوداً للخدمات الهندسية المتكاملة من جهة أخرى. ووقع هذه الاتفاقية الجديدة كلٌّ من السيد دونغ وو، نائب رئيس مجموعة أعمال هواوي "انتربرايز" للمشاريع في الشرق الأوسط، والسيد خلدون الطبري، الرئيس التنفيذي لشركة "دريك آند سكل انترناشيونال".
وبهذه المناسبة، علق السيد دونغ وو، نائب رئيس مجموعة أعمال هواوي "انتربرايز" للمشاريع في الشرق الأوسط، بالقول: "نعيش حالياً عصر التعامل مع البيانات الضخمة، حيث يزداد طلب المؤسسات في المنطقة على البنية التحتية والشبكات التي تضمن أقصى درجات الأمن وقابلية التوسع والموثوقية. وفي إطار التزام "هواوي" المنصب على التعاون المشترك مع مختلف قطاعات الصناعة، والابتكار المرتكز على فهم متطلبات وتطلعات العملاء، سيتيح لنا هذا التحالف الأخير مع شركة "دريك آند سكل انترناشيونال" استغلال خبرتنا التي تزيد على عقد من الزمن في مجال حلول مراكز البيانات لمساعدة العملاء في زيادة إمكاناتهم في مجال تكنولوجيا المعلومات إلى الحد الأقصى لتحسين الحسابات الختامية للشركات".
من جانبه قال السيد خلدون الطبري، الرئيس التنفيذي لشركة "دريك آند سكل انترناشيونال": "يتطلب إنشاء مراكز بيانات قوية قابلة للتوسع والتطوير مستوى عالياً من الدقة لا يقتصر على مجال المكونات المادية الأساسية لتكنولوجيا المعلومات فحسب، بل يشمل أيضاً مجال تصميم ونشر هذه التكنولوجيا ضمن مشروع محدد لتوفير خدمات تشغيلية على مدار الـ 24 ساعة. ونتطلع عبر التعاون مع شركة "هواوي" إلى الجمع بين أفضل الممارسات في كلتا شركتينا وتوظيفها في دعم شركائنا في جميع أنحاء منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا لتحقيق أقصى درجات الفائدة من استثماراتهم في مجال تكنولوجيا المعلومات والاتصالات".
ستركز "هواوي" بموجب هذا التحالف على توفير حلول تكنولوجيا المعلومات والاتصالات في مجالات شبكات بروتوكول الانترنت (IP)، والاتصالات والتعاون الموحد (UCC)، وحلول مراكز البيانات. في حين ستركز شركة "دريك آند سكل انترناشيونال" على توفير حلول تصميم وبناء متكاملة في قطاع الهندسة والمشتريات والتشييد (EPC)، وعلى الاضطلاع بجميع الجوانب المتعلقة بتطوير مراكز البيانات بالتعاون مع شركة "هواوي". وسيوفر التكامل بين خدمات "هواوي" و"دريك آند سكل انترناشيونال" للشركات حلاً متكاملاً وجاهزاً للتطبيق يتيح تطوير مراكز البيانات الكبرى في جميع قطاعات الصناعة المتخصصة.
وتواجه المؤسسات التي ترزح تحت عبء النظم الموروثة للبنية التحتية لتقنية المعلومات في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا اليوم تحدياً يتمثل في التعامل مع النمو الهائل لأصولها الرقمية وقدرتها على تنفيذ العمليات الآنية، كما يسعى العديد منها لإيجاد سبل فعالة لمشاركة وحماية تلك البيانات عبر استخدام الحلول الناشئة في مجال تقنية مراكز البيانات. ووفقاً لبيانات شركة "آي دي سي" (IDC) العالمية المتخصصة في أبحاث السوق، فقد أفاد أكثر من 40 بالمئة من المدراء التنفيذيين لإدارة تقنية المعلومات في الشرق الأوسط أنهم يدرسون ويقيمون الاستثمارات في مجالي تقنيات البيانات الضخمة وأصول تحليلها في عام 2013، والتي تشمل الاستثمارات في مجال البنية التحتية لمراكز البيانات.
وتوقعت مؤسسة "غارتنر" للأبحاث في تقرير نشرته مؤخراً أن حجم الإنفاق عالمياً على مراكز البيانات في عام 2013 الحالي سيصل إلى 143 مليار دولار أميركي، في حين سيبلغ 149 مليار دولار أمريكي في العام المقبل، مما يمثل اتجاه نمو مطرد وإن كان بمعدل أبطأ مقارنة بالتوقعات السابقة.
وإلى جانب تطوير تقنيات الحوسبة السحابية والافتراضية، قامت "هواوي" أيضاً بتطوير محفظتها الخاصة من حلول مراكز البيانات بسرعة كبيرة. فعلى سبيل المثال لا الحصر، تقدم الشركة حالياً خدماتها للعديد من المؤسسات المحلية العاملة في القطاعات الحكومية، ومجالات الرعاية الصحية، والتعليم، والنقل، والطاقة. كما شملت بعض الجهود الحثيثة الأخيرة التي بذلتها "هواوي" إبرام مذكرة تفاهم مع شركة "انتل" للتعاون في تقديم منتجات وحلول في مجال الخوادم الحاسوبية ومراكز تخزين البيانات والحوسبة السحابية.
وبصفتها شركة عالمية متعددة الأنشطة متخصصة في مجالات الهندسة والتشييد لأكثر من قرن من الزمان، تتراوح قدرات وخبرات شركة "دريك آند سكل انترناشيونال" ابتداءً من توفير حلول تصميم وبناء متكاملة في قطاع الهندسة والمشتريات والتشييد (EPC)، وصولاً إلى جميع الجوانب المتعلقة بخطط تصميم وتطوير مراكز البيانات.

=