20 October, 2013

Exclusive coverage of the Abu Dhabi Formula 1 on Abu Dhabi Sports


- Exclusive interviews and full-day live coverage on channels 2 and 6

Abu Dubai, xx October 2013: Abu Dhabi Media revealed today that sports fans will have access to live and exclusive coverage of the Abu Dhabi Formula 1 race via the Abu Dhabi Sports network channels 2 and 6. The race, which will take place on Yas Marina Circuit, is one of the region’s most awaited annual sports events.
This announcement comes as part of Abu Dhabi Media’s efforts to ensure that fans have access to the best coverage of this international event; including highlights of various activities taking place throughout race days, as well as coverage of participants, champions and officials; along with attending celebrities and athletes.
Starting October 21st, Abu Dhabi Sports will launch the F1 coverage, which will include eight special programmes and documentaries along with three weekly shows from the network’s archives on the history of Formula 1 throughout the years as well as the biographies of prominent F1 drivers. The programmes will also showcase challenging moments and accidents that have happened in the past.
Mohamed Najeeb, Head of Abu Dhabi Sports commented:
"Abu Dhabi has become a global hub for hosting major international events, including Formula 1 which has garnered the attention of sporting fans all around the world, including interest from our viewers. We will ensure that we continue to offer up-to-date coverage to reflecting our commitment of broadcasting the events which matter most to fans it also allows us to showcase the efforts of the UAE in hosting and organising events of this calibre.”
The race will begin on 30th October for a span of three days, with daily 12-hour live coverage from several correspondents located across Yas Marina Circuit in Abu Dhabi. Interviews will be held with drivers, officials, organisers and visitors to Abu Dhabi; in addition to other activities taking place each day from 9am. Summaries and highlights from this year’s Formula 1 season, including snapshots of races from several circuits in major cities around the globe are also scheduled for broadcast.
Abu Dhabi Sports channels will also broadcast the JP 1, 2 and 3 competitions along with the Porsche Cup, all of which will take place three days prior to the main Formula 1 race. Commentary will be available in Arabic and English languages.. 

تغطيات ومقابلات حصرية وساعات بث متواصلة طوال اليوم
أبوظبي الرياضية تخصص القناة الثانية والسادسة للفورمولا 1
أبوظبي 19 أكتوبر 2013 - أعلنت أبوظبي للإعلام اليوم أن شبكة قنوات أبوظبي الرياضية خصصت القناة الثانية والسادسة للتغطيات الحصرية والمباشرة لجولة أبوظبي للفورمولا1 التي ستقام في حلبة ياس، والتي تعد أحد أكبر وأهم الأحداث الرياضية والترفيهية في المنطقة، حيث يتابع فعالياتها الملايين من عشاق الرياضة من جميع أنحاء العالم. ويأتي هذا الإعلان في سياق التحضيرات التي تقوم بها أبوظبي للإعلام لضمان تقديم أفضل تغطية ممكنة لهذا الحدث العالمي، وجهود شبكة قنوات أبوظبي الرياضية الرامية إلى إبراز مختلف الفعاليات ضمن هذه الجولة وتسليط الضوء على نجوم اللعبة وصناع القرار فيها من مسؤولين وقادة ورياضيين وفنانين.
وستبدأ أبوظبي الرياضية تغطياتها المتنوعة لهذا الحدث ابتداءً من 21 اكتوبر الجاري حيث تتضمن بث العديد من البرامج واللقاءات والبرامج الوثائقية التي تبرز الجانب التاريخي والارشيفي لهذه الرياضة إضافة إلى تاريخها لبدايات هذه اللعبة وأبرز صانعي أمجادها منذ الايام الاولى. وسيتم تقسيم ساعات البث على مجموعة برامج من بينها 3 برامج اسبوعية وثمانية برامج ارشيفية، وأخرى مختصة بالسيرة الذاتية لأبرز السائقين ونجوم اللعبة الذين غيروا مسار المنافسات ولفتوا الانظار بأدائهم، بالاضافة إلى برامج تبرز المواقف الصعبة والحوادث المؤثرة التي توثق الجانب الآخر من اللعبة وهي برامج ذات صبغة درامية تنقل الواقع بطريقة روائية مشوقة.
وحول التغطية قال محمد نجيب مدير قنوات أبوظبي الرياضية إن "الفورمولا1 تعد من أهم الاحداث الرياضية العالمية التي نقدمها لمشاهدينا في كل مكان، وجولة أبوظبي خصوصاً تلقى اهتماماً واسعاً من قبل الجمهور لذا نقوم بشكل دائم بالإعداد بالشكل الأمثل لنكون بمستوى هذا الحدث الكبير، وقد كرس جميع كوادرنا جهودهم من اجل تغطية هذه الفعاليات بما يضمن تقديم صورة مشرقة عن الامارات وعاصمتها أبوظبي"، وأضاف أن "قنوات أبوظبي الرياضية كناقل حصري لهذا الحدث العالمي لن تألوا جهداً في إبراز أفضل ما لديها من إمكانيات من أجل إظهار مكانة الدولة الهامة على الصعيد العالمي والتقدم الذي احرزته في مجال تنظيم الفعاليات العالمية الكبرى بما في ذلك المنافسات الرياضية".
وستقدم قنوات ابوظبي الرياضية ملخصات وافية عن أبرز جولات هذا الموسم التي أقيمت في مختلف عواصم ومدن العالم من شتى الحلبات والسباقات، بالإضافة إلى لحظاتها الذهبية. ومع بداية تاريخ 30 اكتوبر ولمدة ثلاث أيام ستكون التغطية ميدانية من خلال برنامج يومي يبث لمدة تقارب 12 ساعة تستضيف من خلالها ضيوفاً مرموقين من نجوم ومسؤولين ومنظمين وأهم زوار أبوظبي خلال هذا الحدث المهم، بالإضافة إلى نقل جميع الفعاليات الجانبية التي ستبدأ من الساعة 9 صباحاً.  
وستنقل قناة أبوظبي الرياضية قبل انطلاقة السباق بثلاثة ايام منافسات جي بي 1 و 2 و 3 , بالاضافة الى سباق كأس بورش وهي مسابقات جانبية تنطلق قبل البداية الحقيقية للسباق الرئيسي الذي سينقل بشكل مميز من قناة ابوظبي الرياضية من خلال استديو خاص ومراسلين موزعين في مختلف المناطق والمواقع في حلبة ياس بالاضافة الى توفير التعليق باللغتين العربية والانجليزية.

=