01 August, 2013

ITS Signs Agreement with Beirut Arab University for Banner Upgrade


ITS’s OneCampus product suite offers comprehensive education solutions designed to support student learning and success

Beirut, Lebanon: July 29, 2013 – ITS Education Technology Solutions, the education solutions division of leading technology provider International Turnkey Systems (ITS), today announced that it has signed an agreement with Beirut Arab University for implementation of the latest module of its OneCampus suite of education solutions as part of an upgrade to the university’s Banner student information system.

The agreement was signed during a recent visit by the ITS management team - led by Hani Abujabeen, Director–Education Technology Solutions (ETS), and Hanny Alshazly, Head of Commercial - to the Beirut Arab University campus as part of a tour of educational institutes in Lebanon.

“The upgrade of the Banner system will empower Beirut Arab University to foster an environment of collaboration and more effectively support student learning and success. As well as bringing highly functional technology to the fingertips of students, faculty and staff, OneCampus will provide the university administration with an efficient and simplified mechanism to manage each student’s information at every stage along the educational journey.”

Dr. Walid Shatila, Director of IT, Beirut Arab University, said, “We have been working with ITS as a technology provider since 2006, benefiting from their solutions and services that are enabling us to build our integrated online campus. As we now look to further refine our business processes and improve our operational efficiencies, we are happy to once again place our trust in the proven expertise of the ITS team to deliver an enhanced education experience for our students as well as our faculty.”

During their trip to Lebanon, the ITS delegation visited several educational institutes, updating them about the company’s new organizational structure and their OneCampus vision. The team demonstrated how the OneCampus offerings, which consist of a set of technologies with features ranging from online registration to course delivery and lecture capturing systems, could enable institutions to align technology with their long-term strategic initiatives.
“At ITS, we are keen to help the Lebanese market grow its use of educational technologies and provide students an exceptional experience that goes beyond the classroom and campus,” Abujabeen said.

OneCampus from ITS is a suite of leading products from internationally acclaimed educational vendors. From efficient administration handling to downloading classroom lectures, OneCampus incorporates all aspects of the academic environment to suit both large and small education establishments. Together with the full support of ITS education specialists, OneCampus can offer a fully integrated, centrally operated, seamless solution.

مجموعة ITS تعقد اتفاقية مع جامعة بيروت العربية لتطوير نظام معلومات الطالب

حلول OneCampus التعليمية الشاملة من ITS تدعم المسيرة التعليمية للطالب

بيروت، لبنان، 29 تموز 2013: أعلن قسم حلول التعليم التقنية لدى مجموعة "أنظمة الكمبيوتر المتكاملة العالمية" (ITS)، إحدى الشركات الرائدة في توفير الحلول التقنية لمؤسسات التعليم والتعليم العالي ، عن عقد اتفاقية مع جامعة بيروت العربية لتطبيق أحدث نظم المعلومات من  حلول "OneCampus" كجزء من عملية تطوير نظام Banner لمعلومات الطالب الجامعية.  

وقد تم توقيع هذه الاتفاقية خلال الزيارة التي قام بها مؤخراً فريق إدارة ITS، بقيادة هاني أبو الجبين المديرالتنفيذي لقطاع حلول التعليم التقنية، وهاني الشاذلي مدير الشؤون التجارية، إلى جامعة بيروت العربية كجزء من جولتهم على المؤسسات التعليمية في لبنان.

سيعمل تطوير نظام Banner على تمكين جامعة بيروت العربية من تبني بيئة تعاونية والمساهمة برفع  قدرات الطالب في التتعلم والنجاح  بشكل أكثر فعالية. إلى جانب وضع تكنولوجيا عالية الكفاءة في متناول الطالب والهيئة التدريبية والموظفين، كما ستوفر حلول OneCampus لإدارة الجامعة آلية فعالة ومُبسَّطة لإدارة معلومات كل طالب بكل مرحلة على مدى مسيرته التعليمية.

من جانبه قال الدكتور وليد شاتيلا، مدير إدارة تقنية المعلومات لدى جامعة بيروت العربية: "نعمل مع مجموعة ITS كمزود للتكنولوجيا منذ عام 2006، مستفيدين من حلولهم وخدماتهم التي تمكننا من إنشاء حرم جامعي متكامل عبر الإنترنت. وفيما نتطلع حالياً إلى المضي قدماً في الارتقاء بإجراءات أعمالنا وتحسين كفاءتنا التشغيلية، ويسرنا أن نضع ثقتنا ثانية بخبرات وقدرات فريق ITS التي أثبتت جدارتها في تطوير المسيرة التعليمية  والتي تعود بالفائدة على الطالب والكادر التدريسي على حد سواء".

وخلال جولتهم في لبنان، قام أعضاء فريق ITS بزيارة العديد من المؤسسات التعليمية وتقديم الهيكل التنظيمي الجديد للشركة ورؤيتهم المتعلقة بالحرم الجامعي عبر حلول OneCampus. و التي تتألف من مجموعة من المنتجات إبتداءا من القبول والتسجيل عبر الانترنت وصولا الى توفير المقررات التعليمية وأنظمة الحصول على المحاضرات، كما أن هذه الحلول التقنية تعمل على تعزيز المبادرات الإستراتجية على المدى الطويل لتلك المؤسسات التعليمية.

وقال هاني أبو الجبين المديرالتنفيذي  لقطاع حلول التعليم التقنية لدى مجموعة ITS: "نحرص في مجموعة ITS على مساعدة السوق اللبنانية في تطوير البنية التحتية من خلال إستخدامها أحدث تقنيات التعليم وتوفير تجربة استثنائية للطالب  لا تقتصر على القاعات الدارسية أو الحرم الجامعي".

تضم حلول OneCampus من ITS مجموعة من المنتجات الرائدة والتي تعد من أبرز  المنتجات التعليمية في المنطقة والعالم. وفيما تشتمل هذه الحلول على منتجات مختلفة  إبتداء من الإدارة الفعالة وصولا إلى تنزيل محاضرات الدراسية، كما تشتمل هذه الحلول على كافة جوانب البيئة الأكاديمية لتناسب كلاً من المؤسسات التعليمية الكبيرة والصغيرة. وإلى جانب الدعم الكامل من خبراء التعليم لدى ITS، كما توفر OneCampus حلولاً متكاملة ذات إدارة مركزية.

=