Sunday, 29 September 2019

Arabian Cement Company Wins Alternative Fuel Award from German-based Experts





Cairo, Egypt, 26 September 2019

Arabian Cement Company, a leading cement producer in Egypt, has been awarded the Alternative Fuel Award for efficient and sustainable use of alternative fuels from MVW Lechtenberg, one of the world’s leading consulting firms in alternative fuel and professional advisor for reducing carbon foot print across industries. The prestigious award was presented to Arabian Cement Company during the 6th Alternative Fuels Symposium held in Germany in September.




“At Arabian Cement Company, we take our commitment to alternative fuels seriously: It is part of our corporate culture and workplace environment, and embedded in our business initiatives,” said Sergio Alcantarilla, CEO of ACC. “This accolade from world renowned experts in alternative fuels sends a strong signal to the industry that efforts to protect our environment align with international best practices and showcase steadfast dedication to our communities.”




The Alternative Fuel Award was established by MVW Lechtenberg & Partners, experts in alternative fuels, to encourage the acceptance of the ecological responsibility on both social and individual levels, and to identify role models in the field of alternative fuels.




Arabian Cement Company was selected from 15 applications from around the world, all demonstrating impressive alternative fuel projects. Arabian Cement Company was selected for its deep commitment and ability to start and use alternative fuels in cement production. The company has implemented cutting-edge technologies and adopted organizational structures to facilitate the usage of many types of alternative fuels from scratch, thereby achieving high substitution rates of alternative fuels over standard fuels.

Arabian Cement Company is pioneering the use of HOTDISC technology in Egypt, the Middle East and Africa. Which is considered the biggest installation worldwide so far. The equipment is said to allow Arabian Cement’s plant to rely on alternative fuel directly without the need to pre-process it.

About Arabian Cement Company

Arabian Cement Company (ACC) is a leading cement producer in Egypt. ACC’s cement factory is located in Suez Governorate, and produces up to five million tons of first quality cement annually - approximately 8% of Egypt’s production. Over the years, ACC has received several certifications including ISO 9001 for quality assurance, ISO 14001 for environmental compliance, OSHAS 18001 for health and safety measures, and ISO 50001 for energy management. The company is listed in EGX since May 2014. For more information please visit www.arabiancement.com
الشركة العربية للأسمنت تحصد جائزة الوقود البديل من قبل خبراء ألمان
القاهرة، مصر: 26 سبتمبر 2019




حصلت الشركة العربية للأسمنت، إحدى الشركات الرائدة في إنتاج الأسمنت في السوق المصري، على جائزة الوقود البديل للاستخدام الفعال والمستدام لأنواع الوقود البديل من شركة MVW Lechtenberg، إحدى الشركات الاستشارية الرائدة عالمياً في مجال الوقود البديل والعاملة في مجال الاستشارات للحد من أثار الكربون عبر الصناعات. تم تقديم الجائزة المرموقة للشركة العربية للأسمنت خلال المنتدى السادس للوقود البديل الذي عقد في ألمانيا في سبتمبر.




وتعليقاً على حصول العربية للأسمنت على هذا التقدير العالمي الهام، يقول السيد/ سيرخيو ألكانتاريا، الرئيس التنفيذي للشركة العربية للأسمنت: " إن التزامنا تجاه استخدام الوقود البديل يُعد من الأمور التي نأخذها بجدية تامة فهو جزء من ثقافة الشركة وبيئة العمل، كما أنه جزء لا يتجزأ من مبادرات أعمالنا. وتأتي هذه الجائزة المرموقة التي حصلنا عليها من قبل خبراء عالميين في مجال الوقود البديل لترسل إشارة قوية إلى القطاع الصناعي بأن الجهود المبذولة لحماية البيئة تتماشى مع أفضل الممارسات العالمية وتؤكد التفاني المتواصل لصالح المجتمعات التي نعمل بها".

يُذكر أن جائزة الوقود البديل قد تم إطلاقها على يد شركةMVW Lechtenberg وشركائها، وهم خبراء في مجال الوقود البديل، بهدف تشجيع مفهوم المسؤولية البيئية على الصعيدين الاجتماعي والفردي، وإلقاء الضوء على النماذج المتميزة كقدوة في مجال الوقود البديلة.




اختيرت الشركة العربية للأسمنت من بين 15 شركة من جميع أنحاء العالم تقدمت جميعها بمشروعات متميزة للوقود البديل، وذلك تقديراً لالتزامها العميق وقدرتها على بدء واستخدام أنواع الوقود البديل في إنتاج الأسمنت. فقد قامت الشركة بتطبيق أحدث التقنيات واعتمدت هياكل تنظيمية لتسهيل استخدام أنواع عديدة من الوقود البديل من البداية وبالتالي تحقيق معدلات استبدال عالية للوقود البديل على أنواع الوقود التقليدية.




جدير بالذكر أن الشركة العربية للأسمنت تُعد رائدة في استخدام تقنية HOTDISC في مصر والشرق الأوسط وإفريقيا حيث تعد معدات HOTDISC المستخدمة في مصنع العربية للاسمنت الأكبر من نوعها على مستوى العالم حتي الآن. وتتيح تقنية HOTDISC لمصنع العربية للأسمنت الاعتماد على الوقود البديل كمصدر للطاقة الحرارية دون الحاجة إلى معالجته مسبقاً.




نبذة عن الشركة العربية للأسمنت




الشركة العربية للأسمنت من الشركات الرائدة في إنتاج الأسمنت بالسوق المصري. يقع مصنع الشركة في محافظة السويس، وينتج حتى 5 مليون طن سنويًا من الأسمنت عالي الجودة، وهو ما يمثل 8% تقريباً من إجمالي الإنتاج المحلي في مصر. وخلال السنوات الماضية، حصدت الشركة العديد من شهادات الجودة، منها ISO 9001 وISO 14001 للتوافق البيئي وOSHAS 18001 لمعايير الصحة والسلامة وISO 50001 لإدارة الطاقة. الشركة مدرجة في البورصة المصرية منذ مايو 2014. لمزيد من المعلومات، برجاء زيارة موقع الشركة www.arabiancement.com.
=