Sunday, 16 June 2019

For the First Time in Egypt, Mall of Arabia Hosts CIB Professional Squash Association World Tour Finals





Cairo, Egypt: June 15, 2019- Mall of Arabia, MARAKEZ’s flagship mall and the preferred shopping destination in West Cairo was selected by the prestigious Professional Squash Association as the host venue for the 2018/19 CIB PSA World Tour Finals from June 9-14 that concluded with Egypt’s champions Raneem El Welily and Karim Abdel Gawad collecting the Finals titles. The PSA World Tour's season-ending tournament took place at The Park located within the award-winning Mall of Arabia “The Expansion” featuring seating for 1000 spectators for every match. The Park is the first-of-a kind eight-acre outdoor park located within Mall of Arabia designed to host a wide variety of activities based on four main pillars that cater to the various needs of all members of the family: entertainment, fitness, F&B and sports.




“To host an international sport event at the caliber of the CIB PSA World Tour Finals truly demonstrates the quality and commitment to excellence MARAKEZ and Mall of Arabia are known for,” said Ashraf Farid, Chief Business Development Officer of MARAKEZ. “The Expansion which includes The Park, recently won the Cityscape award for Best Commercial Project; a testament to our international standards and raising the profile of the venue as a premier destination for events, health and wellness activities, dining options and family fun. Hosting the PSA World Tour Finals is another way MARAKEZ continues to raise the profile of the Egyptian mixed-use development industry on an international level.”




The Finals feature world’s top eight male and female players, many of whom are Egyptian over a six-day tournament. Egyptian World No.1s Ali Farag and Raneem El Welily were the No.1 seeds in the men’s and women’s events, respectively, and both were crowned the 2018/19 PSA Players of the Year at the annual PSA Awards dinner the evening before the tour finals began. Both were also awarded the men’s and women’s PSA Spirit of Squash Awards. The award is voted for by PSA players and is presented to the players who best demonstrated true sportsmanship during the season.




Since entering the Egyptian market in 2015, MARAKEZ has consolidated multi-sector investments of AlHokair Group worth EGP 15 billion. From East Cairo to West Cairo, from secondary cities such as the Nile Delta or satellite cities such as Sixth of October, MARAKEZ brings significant depth and breadth of experience in commercial, retail, and residential real-estate including food and entertainment, while creating thousands of job opportunities for Egyptians.




مول العرب يستضيف نهائيات بطولة CIB PSAالعالمية للإسكواش والتي تُقام في مصر لأول مرة


القاهرة في 15 يونيو 2019- وقع اختيار الاتحاد العالمي لمحترفي الاسكواش على مول العرب، أكبر المولات التجارية لشركة مراكز ووجهة التسوق المفضلة بمنطقة غرب القاهرة، لاستضافة نهائيات بطولة CIB PSAالعالمية للإسكواش في ختام موسم 2018/2019. أقيمت البطولة في الفترة من 9 حتى 14 يونيو على ملعب زجاجي خاص أقيم خصيصاً للبطولة في البارك The Park بالمرحلة الثانية من مول العرب "التوسع"The Expansion. هذا وقد شهد الملعب الذي ضم أكثر من 1000 مقعد، اقامة المباريات النهائية للبطولة يوم الجمعة 14 يونيو حيث تم تتويج كل من رنيم الوليلي وكريم عبد الجواد كأبطال لهذه البطولة. يُعد البارك The Park أول منطقة مفتوحة من نوعها داخل المولات التجارية في مصر، ويشغل مساحة 8 أفدنة، وتم تصميمه ليضم باقة متنوعة من الأنشطة التي تلبي كافة احتياجات أفراد الأسرة، بما في ذلك الترفيه واللياقة البدنية والأغذية والمشروبات والرياضة.




وتعليقاً على اقامة البطولة العالمية في مول العرب، يقول السيد/ أشرف فريد - رئيس قطاع تطوير الأعمال في مراكز: "إنّ استضافتنا لبطولة عالمية رفيعة المستوى بحجم نهائيات بطولة CIB PSAللإسكواش، إنما يأتي ليؤكد ما يميز منطقة البارك الكائنة في المرحلة الثانية من مول العرب و التجربة الفريدة المتمثله في وجود مثل هذه المساحة المفتوحة التي تستوعب مثل هذه الفاعليات العالمية . إنّ "التوسع" الذي يضم البارك The Park فاز مؤخراً بجائزة سيتي سكيب لأفضل مشروع تجاري في مصر. حيث لم تتم إقامة هذا المشروع فقط طبقاً لأفضل المعايير العالمية، ولكنه يمثل أيضاً وجهة راقية لاستضافة فعاليات محلية وعالمية متنوعة، ومراكز راقية للصحة واللياقة البدنية، ومطاعم متنوعة وأماكن للترفيه العائلي وغيرها. ولهذا تُعد استضافة نهائيات بطولة CIB PSAالعالمية للإسكواش انجازاً آخر يُضاف لمراكز في إطار جهودها لرفع مكانة ومعايير المشروعات متعددة الاستخدامات في مصر لتضارع أفضل المستويات العالمية." 


شارك في البطولة العالمية التي استمرت على مدار 6 أيام، أفضل 8 لاعبات ولاعبين دوليين محترفين في الإسكواش على مستوى العالم طبقاً لتصنيف الاتحاد الدولي للإسكواش، بما في ذلك أفضل اللاعبين المصريين ومنهم على فرج ورنيم الوليلي، المصنفان في المركز الأولى على مستوى العالم في هذه اللعبة. حصل علي ورنيم على جائزة أفضل لاعب ولاعبة اسكواش في العالم لموسم 2018/2019 خلال مراسم توزيع الجوائز السنوية للاتحاد الدولي للإسكواش عشية انطلاق نهائيات بطولة CIB PSAللإسكواش. كما حصل علي ورنيم أيضاً على جائزة الروح الرياضية في الإسكواش من نفس الإتحاد، وهي جائزة تُقدم للاعب الذي يُظهر أفضل روح رياضية على مدار الموسم. قام بالتصويت على الجائزة اللاعبون المحترفون بالاتحاد الدولي للإسكواش. 


لقد تمكنت مراكز منذ انطلاقها في السوق المصري عام 2015، من توحيد استثمارات مجموعة الحكير في مجالات عديدة والتي يبلغ اجماليها 15مليار جنيه، تحت شركة واحدة. من ناحية أخرى، تتمتع مراكز بخبرات كبيرة كما تقدم مفاهيماً جديدة للتطوير العقاري للمشروعات التجارية والسكنية والتجزئة العقارية، بما في ذلك الأغذية والترفيه، في كل المناطق التي تعمل بها في شرق القاهرة وغرب القاهرة والأقاليم مثل منطقة الدلتا، وصولاً إلى المجتمعات العمرانية المتكاملة مثل مدينة 6 أكتوبر، هذا إلى جانب توفير آلاف الوظائف الجديدة للشباب المصري. 

=