Wednesday, 19 June 2019

Anghami and DMS Celebrate World Music Day with top brands and agencies across the region





(Dubai, 19 June 2019) Anghami, the leading on demand music platform in the MENA region and its exclusive media representative DMS - the digital arm of Choueiri Group, celebrate World Music Day with top brands and agencies in the UAE, Saudi Arabia, Egypt and Lebanon. For the first time in MENA, Anghami is rolling out concerts, representing local artists to perform at agencies’ offices around the region.

The platform provides advertising partners a valuable tool to create and place customised and inspiring music in ways that resonate with a wide range of cultures. The universal appeal and power of music make it an influential instrument for brands to create songs that trigger memories of messages, experiences and other moments. Music becomes a powerful way of connecting people together.

Elie Abou Saleh, VP at Anghami, says: “At Anghami, we believe songs are the new form of storytelling and we are offering our studio services to help brands create and celebrate lyrics, tunes and soulful melodies that bring the world closer. The platform becomes a channel for our partners to connect with their audience through the love for music. Incorporating music can deliver an emotional connection with consumers and has the ability to create a relationship with the brand.”

Ahmad Haidar, MD Dentsu Aegis Network, Saudi Arabia added: “The consumption of music in the Kingdom is growing exponentially, driven by a vast young generation and better accessibility, be it through online streaming, traditional radio channels or live concerts and events. Brands and agencies who understand the value of this evolution and craft the right partnership with major platforms to disrupt will lead in this “music economy”.





Ibrahim Zantout, Associate Director - PepsiCo - OMD said: “We can’t deny the role music plays in people’s lives and Anghami is an essential platform for brands to leverage and evoke this specific passion point, especially in the Arab world. It gives brands a voice that sets a mood to deliver on specific objectives, whether its equity, brand awareness or connection.”



أنغامي وDMS يحتفلون بيوم الموسيقى العالمي مع أهم العلامات التجارية والوكالات الإعلانية في المنطقة




(دبي، 19 يونيو 2019) تحتفل أنغامي، المنصة الرائدة للمصنفات الموسيقية حسب الطلب في منطقة الشرق الأوسط وشمال افريقيا و شركة "دي إم إس" ("ديجيتال ميديا سيرفيسيز")، وهي الذراع الرقمي الرسمي لمجموعة شويري، والتي تعَدّ الممثل الإعلامي الحصري لـ"أنغامي" بيوم الموسيقى العالمي مع أهم العلامات التجارية والوكالات الإعلانية في الإمارات العربية المتحدة، والسعودية ومصر ولبنان. وللمرة الأولى في منطقة الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، تنظّم أنغامي حفلات مع فنانين محليّين في مكاتب الوكالات الموجودة في المنطقة. 


توفّر منصة أنغامي لشركائها الإعلانيين أداة قيّمة لإنشاء موسيقى مخصّصة وملهمة بطرق تحاكي وتناسب مجموعة واسعة من الثقافات. فجاذبية الموسيقى وقوّتها العالمية تجعل منها أداة ذات تأثير كبير يمكن للعلامات التجارية استخدامها بهدف إنشاء الأغاني التي تعيد للمستمعين ذكريات محبّبة وتجارب ولحظات مؤثرة راسخة في ذاكرتهم. فالموسيقى تصبح يوماً بعد يوم طريقة فعّالة لجمع الناس مع بعضهم البعض. 




وبحسب إيلي أبو صالح، نائب الرئيس في الخليج في أنغامي: "نحن نؤمن أن الأغاني هي الطريقة المُبتكرة والجديدة لرواية القصص لذا نقدّم خدمات الاستوديو التي تساعد العلامات التجارية على إعداد الكلمات والألحان في استديوهاتنا لتستخدمها بدورها لتحسين العالم. كما وتشكّل منصة أنغامي قناة خاصة بشركائنا للتواصل مع عملائهم من خلال حبّ الموسيقى. فالموسيقى من شأنها توفير تواصل عاطفي مع المستهلكين وإنشاء علاقات متينة مع العلامات التجارية". 




أشار أحمد حيدر- مدير إدارة Dentsu Aegis Network في السعودية :" الاستهلاك الموسيقي يشهد تزايداً ملحوظاً وسريعاً في المملكة العربية السعودية وذلك نظراً إلى جيل الشباب المسيطر وإمكانية الوصول التي تطورت كثيراً في الآونة الأخيرة سواء من خلال الاستماع على الإنترنت أو على محطات الراديو أو في الحفلات والأحداث. وتجدر الإشارة إلى أن العلامات التجارية والوكالات التي تقدّر قيمة هذا التقدّم وتؤسس الشراكات المناسبة مع أهم المنصّات، ستكون الرائدة في مجال الاقتصاد الموسيقي". 




من ناحيته، قال ابراهيم زنتوت - مدير مساعد في شركة بيبسيكو وOMD :"لا يمكننا أن ننكر الدور الأساسي الذي تلعبه الموسيقى في حياة الأشخاص وأنغامي هي منصّة أساسية تتيح للعلامات التجارية فرصة الاستفادة من هذه النقطة الفعالة بخاصة في العالم العربي. فأنغامي تعطي الشركات صوتاً ذو فعالية يمكّنها من ايصال رسالتها عبر تحقيق الأهداف التي تريدها سواء كانت تتناول الأسهم أو التوعية حول العلامة التجارية أو حتى التواصل مع المستهلكين".
=