Wednesday, 22 May 2019

Frankfurt’s diverse tourism portfolio beckons GCC holidaymakers ahead of the summer season



Frankfurt – more than a mere gateway to Germany

Shopping, sightseeing and great family experiences await tourists

Dubai, 22 May 2019

Frankfurt, the second most frequented city in Germany by GCC tourists, is promoting its myriad of tourist attractions, shopping facilities, cultural festivals and medical clinics to attract holidaymakers from the Gulf during the forthcoming Eid Al-Fitr holiday and the summer season.

In 2018, Frankfurt experienced an increase of 4% in overnight stays from the Gulf region compared to 2017, with visitors increasingly staying for longer.

The increase is due to Frankfurt’s increasingly rich tourism portfolio, an increase in new sightseeing highlights, the perfect geographical location to undertake day-trips to nearby attractions such as the beautiful Rhine Valley, the historic city of Heidelberg (one-hour drive) or the elegant spa town of Wiesbaden (30 min drive) and its convenient infrastructure, including amazing shopping facilities in the outdoor pedestrian city centre or excellent designer outlets in the surrounding region – called the Rhine-Main Region.

The city known for being a financial hub and featuring an iconic futuristic skyline, has significantly ramped up its tourism portfolio in the last decade and acts as much more than just a gateway to Germany.

Although Germany’s largest airport makes the city conveniently reachable within 15 minutes, Frankfurt's great appeal lies within its unique blend of old and new and its international flair.

Must see - sightseeing attractions

Among one of the major sightseeing attractions the city now has to offer, is the new historical site the ‘New Old Town’ at the famous Römer square in the city centre, which was reconstructed and officially opened last year. The new district featuring many beautiful medieval timber-framed houses is a lively meeting place, with an interesting mix of shops, restaurants, museums and residential flats.

A refreshing treat for the eyes, for those searching for tranquillity and nature, is the tropical paradise ‘Palmengarten’ in Frankfurt’s upmarket district Westend. The botanical garden with enchanting flora and fauna spreads over 22 hectares and is great for a family day out with free-air greenhouses and immaculate parks: Kids and parents can hop on the Palmen-Express railway for a scenic journey around the botanical sites, and enjoy playing at the fairy-tale inspired playgrounds or row a boat ride on the Palmengarten lake.

Frankfurt is also a popular departure spot for boat cruises along the river Main or Rhine – the Rhine Valley being a known UNESCO World Heritage site. Tourists will not only enjoy the spectacular views of Frankfurt’s skyline and marvel at the city’s beautifully re-developed river banks, but they can also enjoy romantic sights of quaint villages, medieval castles and vineyards. Over the summer months, many cultural festivities also take place along the river such as the Museumsuferfest, which is scheduled from 25 to 27 August 2019.

Shopping galore – the city’s pedestrianized shopping area around the main high street ‘Zeil’ is a stress-free experience for young and old and offers a great variety of shops and department stores. For those with a more exquisite taste, the high-end shops and designer boutiques at the luxurious Goethestrasse are the right place to go. Great value for money designer outlets and malls can also be found all around the Rhein-Main area in close proximity to the Frankfurt city centre.

Wide choice of quality hotel accommodation & medical clinics

Frankfurt’s well-planned infrastructure is considered one of the best in Germany. Combined with its cosmopolitan atmosphere, great tourist offerings and a great selection of hotels and medical clinics, makes Frankfurt a destination, where travellers will enjoy a hassle-free and convenient holiday.

In addition to the many leading five-star hotels in the city centre, Frankfurt also offers a wide range of more affordable four-star properties and serviced apartments for long-term stays, which cater to larger groups and families. Furthermore, BarrierFree (accessible) holiday facilities including accommodation, restaurants, activities, shopping centres and accessible transport await the city’s guests.

Apart from many excellent public hospitals and medical facilities, Frankfurt also has an impressive network of private clinics and specialized doctors, making it a superb medical tourism destination for those who are considering undergoing medical checks, cosmetic and wellness treatments or seeking support in case of more serious health conditions.







فرانكفورت - أكثر من مجرد بوابة عبور إلى ألمانيا




محفظة "فرانكفورت" السياحة المتنوعة تستقطب عشاق الاصطياف من دول مجلس التعاون الخليجي بالتزامن مع قدوم فصل الصيف





تعد فرانكفورت وجهةً مثالية للتسوق وزيارة المعالم السياحية وخوض أجمل التجارب العائلية 




دبي، الإمارات العربية المتحدة، 22 مايو 2019




تقع مدينة فرانكفورت في قلب ألمانيا وتعد ثاني أكثر المدن التي يرتادها السائحون من دول مجلس التعاون الخليجي، وتعتبر من أشهر مناطق الجذب السياحي، كما تتميز بمراكز التسوق العصرية واستضافتها لأبرز المهرجانات الثقافية، بالإضافة إلى أنها تضم أفضل مراكز العلاجات الصحية، لذا فهي تعد خياراً مثالياً للسياح والزوار القادمين إلى ألمانيا من دول الخليج والباحثين عن الاستمتاع بعطلة عيد الفطر لهذا العام وقضاء أجمل الأوقات على مدار أشهر الصيف. 




وفي هذا الإطار، شهدت فرانكفورت عام 2018 زيادة ملحوظة في عدد الليالي الفندقية "ليالي المبيت" التي سجلها الزوار القادمون من دول الخليج بواقع 4% مقارنةً مع عام 2017، لترسخ مكانتها كوجهة سياحية جاذبة بالتزامن مع الزيادة الملحوظة لزائري فرانكفورت والذين يقومون بتمديد إقامتهم فيها لفترات أطول من المعتاد. 




يرجع هذا التحول بصورة رئيسة إلى نمو محفظة فرانكفورت السياحية التي باتت تضم العديد من المعالم السياحية الجديدة لتضاف إلى الموقع الجغرافي المثالي الذي يتيح للسياح وعشاق الاصطياف القيام برحلات يومية إلى مناطق الجذب القريبة مثل "وادي الراين" (Rhine-Valley) المذهل ومدينة هايدلبرغ (Heidelberg) التاريخية التي تبعد عن فرانكفورت ساعة واحدة فقط بالسيارة كما يمكن للسائحين زيارة مدينة المنتجعات الصحية "فيسبادن" (Wiesbaden) التي لا يستغرق الوصول إليها بالسيارة أكثر من 30 دقيقة. بالإضافة إلى ذلك، تتميز فرانكفورت بوجود بنية تحتية متطورة تضم مراكز تسوق عصرية في وسط المدينة التي يمكن التجول فيها مشياً على الأقدام في الهواء الطلق، علاوةً على المناطق الرائعة الأخرى المحيطة والتي تسمى منطقة "راين-ماين" (RhineMain Region).




وفي سياقٍ آخر، تشتهر المدينة بكونها مركزاً مالياً هاماً ووجهة بارزة في قطاع الأعمال ويعد أفق فرانكفورت من أبرز معالمها والذي عزز من محفظتها السياحية بشكل كبير على مدار العقد الماضي لتكون المدينة أكثر من مجرد بوابة عبور إلى ألمانيا.




وعلى الرغم من امتلاكها لأكبر مطار في ألمانيا والذي لا يبعد عن المدينة أكثر من 15 دقيقة فقط، إلا أن جاذبية فرانكفورت تكمن في مزيجها الفريد بين الطرازين القديم والمعاصر بلمسة تحمل الطابع الدولي.




أبرز معالم الجذب السياحي في فرانكفورت




يعد مركز المدينة التاريخي الذي أعيد تجديده وافتتاحه رسمياً العام الماضي والذي يضم ميدان "رومر" Römer)) الشهير من بين أشهر المعالم السياحية الرئيسية في فرانكفورت. تتميز هذه المنطقة بالطابع المعماري القديم الذي يتجسد في الأبنية الكلاسيكية التي تتزين بالإطارات الخشبية الأنيقة التي تعود إلى حقبة العصور الوسطى. كما تعد الساحة مقصداً للسياح بما تضمه من مزيج رائع من المتاجر والمطاعم والمتاحف والشقق السكنية الجميلة. 




وللأشخاص الباحثين عن الهدوء والاسترخاء في أحضان الطبيعة، يمكنهم زيارة حديقة بالمين جارتين (Palmengarten) أو كما توصف بـ "الجنة الاستوائية" التي تقع في منطقة "ويستيند" (Westend) الراقية في فرانكفورت. تضم الحديقة التي تمتد على مساحة 22 هكتاراً عدد كبير من النباتات الاستوائية والحيوانات الأليفة، وتعد خياراً رائعاً لقضاء يوم عائلي مثالي والاستمتاع بالهواء النقي وسط الخضرة والمناظر الخلابة. وهنا، يتيح قطار "بالمن إكسبريس"(Palmen-Express) السريع للآباء القيام بجولة في أرجاء الحديقة برفقة أطفالهم والتمتع بالمناظر الطبيعية الأخاذة، كما بإمكانهم اللعب والمرح في الملاعب المستوحاة من القصص الخيالية أو ركوب القارب والتجديف في بحيرة "بالمن جارتن" (Palmengarten lake).




تعد فرانكفورت أيضاً محطة شهيرة لرحلات القوارب على طول نهر الماين (Main) ووادي "الراين" المدرج على لائحة التراث العالمي لليونسكو. وخلال تلك الرحلات، يمكن للسائحين الاستمتاع بالمناظر الخلابة لأفق فرانكفورت ومشاهدة المباني الجميلة على ضفاف أنهار المدينة، ثم تأمل المناظر الساحرة ذات الطابع الرومانسي ومزارع الكروم في المناطق القروية ومشاهدة القلاع الشاهقة التي تعود إلى حقبة القرون الوسطى. كما تشهد أشهر الصيف إقامة العديد من الاحتفالات والمهرجانات الثقافية على امتداد النهر وأشهرها ميوزيومس أوفيرفيست (Museumsuferfest) المقرر إقامته في الفترة من 25 إلى 27 أغسطس 2019. 




من ناحيةٍ أخرى، تتيح منطقة التسوق الشهيرة المخصصة للمشاة فقط بجوار شارع تسايل (Zeil) تجربة تسوق مريحة وسهلة لمختلف الأعمار بما تضمه من مجموعة كبيرة ومتنوعة من المحلات التجارية. كما يضم شارع غوته شتراسه (Goethestrasse) عدداً من متاجر البوتيك الراقية لأشهر العلامات التجارية الفاخرة. بالإضافة إلى ذلك، يمكن التسوق بأسعار مناسبة من إحدى مراكز التسوق أو المراكز التجارية التي تتواجد في مختلف أنحاء منطقة "راين-ماين" بالقرب من وسط مدينة فرانكفورت.




مجموعة واسعة من الفنادق الراقية والعيادات الطبية ذات الخدمات المميزة




تتميز فرانكفورت بالبنية التحتية المتطورة والحديثة التي تعد من بين الأفضل في ألمانيا. تضاف إلى المناخ المثالي، والمقومات السياحية الهائلة التي تمتلكها والتي تشمل وجود عدد كبير من الفنادق الراقية والعيادات الطبية ذات الخدمات المميزة، وهو ما يعزز من مكانة فرانكفورت كوجهة سياحية مثالية تمنح القادمين إليها تجربة فريدة خالية من المتاعب تضم كافة وسائل الراحة والهدوء. 




بالإضافة إلى الفنادق العالمية الرائدة من فئة الخمس نجوم المتواجدة بوسط المدينة، تضم فرانكفورت مجموعة واسعة من المنشآت الفندقية التي تتناسب مع احتياجات المجموعات الكبيرة والعائلات بما فيها فنادق من فئة الأربع نجوم وشقق فندقية مريحة بأسعار مخفضة للإقامة الطويلة الأجل. علاوةً على ذلك، تقدم المدينة تسهيلات لأصحاب الهمم وذوي الاحتياجات الخاصة (BarrierFree) للعديد من مرافق المدينة بما في ذلك أماكن الإقامة والمطاعم والأنشطة ومراكز التسوق ووسائل النقل. 




وبالإضافة إلى امتلاكها للكثير من المستشفيات العامة ذات الخدمات الممتازة والمراكز الطبية المرموقة، يوجد في فرانكفورت أيضاً شبكة واسعة من العيادات الخاصة والأطباء المتخصصين الذين يقدمون أفضل الخدمات للمرضى. وهو ما يجعلها وجهة نموذجية للسياحة العلاجية خصوصاً لأولئك الأشخاص الذين يرغبون في إجراء فحوصات طبية دورية وعلاجات تجميلية وصحية أو لفئة المرضى الذين يعانون من بعض الأمراض الخطيرة.
=