Tuesday, 28 May 2019

5 ways AI can make you more efficient during the last week of Ramadan



It’s that time of the year again when you want to make the most of the holy month. This is a great time to nourish your body, your soul, and your purpose. You'll need to be disciplined in your fasting, your prayer, your work and your habits. Artificial Intelligence embedded smartphones have some genuine features that would make you more efficient during Ramadan.





Your digital wellbeing matters too! Spend more time with your beloved ones during Ramadan and less on your phone. Do you want to know how often you check your phone? AI allows you understand more about how you use your smartphone and how much time you spend in apps. Easily set daily limits or switch to Do Not Disturb to disconnect any time.





The last thing you need during Ramadan is to get stuck in an endless traffic. However, you have to worry no more. First, enter your home and work address to Google Maps if you haven’t already. Once you’ve added your addresses on Google Maps, your AI powered phone will learn your commute habits and it will start displaying traffic information on your screen consistently before you hit the road. And if congestion started after you hit the road, AI would automatically route you around traffic.





Did you know AI can handle context-sensitive reminders? You can create a reminder that will pop up when you arrive at a particular location: "Remind me to stamp the letter when I get to work," "Remind me to check on the report progress with Hala", and so on. You can also set recurring reminders by adding the word "every" into your command e.g., "Remind me to make the WIP call every Tuesday at 3 or add reminders for prayers so that you plan your day accordingly.





Have you decided what’s on for iftar today yet? Google Assistant can already manage a bunch of hands-free tasks for you and it will give you hundreds of recipes from different cuisines. All you have to do is say “Hey Google” followed by the dish you’d like to prepare and you’ll have a detailed list of the ingredients and cooking instructions or if you want to avoid the kitchen hassle place a restaurant reservation or delivery order.





With your Google Assistant your agenda has never looked neater. Ask your assistant how your day looks like and what meetings are up for today. For example: "When's my next appointment?", "Show me my appointments for Thursday afternoon", "What's on my calendar for next Monday?" etc. You will be relieved of having to check your agenda every now and then in order not to miss out on any important appointment.




5 تقنيات للذكاء الإصطناعي تجعلك أكثر كفاءة خلال اخر ايام شهر رمضان المبارك 

هل ترغب في تحقيق أقصى استفادة من شهر رمضان المبارك؟ يعد الشهر الفضيل أفضل وقت خلال السنة لتنقية الجسم من السموم وتطهير الروح، وفي العادة فإنّه يكون مزدحماً بالعديد من الأنشطة والعبادات التي يصعب التوفيق بينها، لا سيما وأنك ترغب في تقديم الأفضل فيما يتعلق بصيامك وصلاتك وعملك وعاداتك بالإجمال. وحتى تتمكن من إدارة وقتك بالصورة المطلوبة، فإنّه تتوفر هواتف ذكية مدعومة بتقنيات الذكاء الإصطناعي المتطورة التي ستساعدك في أداء واجباتك بصورة أكثر كفاءة خلال شهر رمضان المبارك. 



"الصحة الرقمية" مهمة! اقضِ وقتاً أكبر مع أحبائك خلال شهر رمضان المبارك وأقل على هاتفك. هل ترغب في معرفة عدد المرات التي تتحقق فيها من هاتفك الذكي؟ ستتيح لك تقنيات الذكاء الإصطناعي معرفة المزيد حول كيفية استخدام هاتفك الذكي، والوقت الذي تقضيه على التطبيقات. قم بتعيين حد يومي للإستخدام أو بدّل وضعية جهازك إلى "يرجى عدم الإزعاج" لقطع الإتصال خلال أي وقت.



إنّ الإزدحام المروري هو آخر شيء قد ترغب في أن تعلق به خلال شهر رمضان المبارك. ومع ذلك فإنّه لا داعي للقلق بعد اليوم، فما عليك سوى القيام بإضافة معلومات منزلك وعملك على خرائط جوجل، إذا لم تقم بهذه الخطوة قبلاً، وسيتعرف هاتفك الذكي المدعوم بتقنيات الذكاء الإصطناعي على عاداتك في التنقل، كما سيقوم بعرض معلومات حركة المرور على شاشتك باستمرار قبل الوصول إلى وجهتك. وفي حالة كان الإزدحام قد بدأ فعلاً، فإنّ تقنيات الذكاء الإصطناعي ستقوم بتوجيهك تلقائياً إلى طريق بديل بعيداً عن الإزدحام. 



هل تعلم بأنّ تقنيات الذكاء الإصطناعي يمكنها معالجة تنبيهات عبارات الأوامر؟ يمكنك إنشاء تنبيهات تظهر عند وصولك إلى الموقع المحدّد مثل: "ذكرني بختم الرسالة عند وصولي إلى العمل"، "ذكرني بالتحقق من تقّديم التقرير إلى هلا"، وغيرها. يمكنك أيضاً تعيين تنبيهات متكررة عن طريق إضافة كلمة "كل" إلى الأمر مثلاً: "ذكرني بإجراء مكالمة أسبوعية كل يوم الثلاثاء الساعة 3، أو حتى يمكنك بإضافة تنبيهات مواعيد الصلاة، حتى تتمكن من التخطيط ليومك بصورة أكثر فعالية.




هل قررت ماذا ستتناول على الإفطار اليوم؟ تقوم خدمة مساعد جوجل بإدارة مجموعة من المهام التي لا تتطلب استخدام اليدين، والتي ستمنحك المئات من الوصفات لمطابخ مختلفة. كل ما عليك فعله هو قول "مرحبا جوجل" يتبعها اسم الطبق الذي تود إعداده وستحصل على قائمة مفصّلة بالمكونات وتعلميات الطهي. أمّا إذا كنت تود تجنب عناء الطبخ، فإنّه يمكنك حجز طاولة في مطعم أو طلب الطعام إلى المنزل.



سيكون جدول أعمالك في غاية التنظيم أكثر من أي وقت مضى بفضل مساعد جوجل. اسأل مساعدك كيف يبدو يومك وما هي الإجتماعات التي تنتظرك اليوم، مثلاً: "متى سيكون موعدي التالي؟"، اعرض مواعيدي بعد ظهر الخميس"، "ماذا تحوي أجندة أعمالي في يوم الإثنين المقبل؟" وغيرها. وسوف تتحرر من الإضطرار إلى التحقق من أجندة أعمالك بين الحين والآخر، ولن تفوت أي موعد مهم.
=