Wednesday, 9 January 2019

Vocera Introduces New Wearable Smartbadge Purpose-Built for Healthcare




Intelligent device accelerates care with hands-free communication and secure messaging

SAN JOSE, Calif.-- (BUSINESS WIRE/AETOSWire)-- Vocera Communications, Inc. (NYSE:VCRA), a recognised leader in clinical communication and workflow solutions, today announced the launch of a new category of wearable communication devices that enables clinician agility and accelerates patient care. The Vocera Smartbadge combines smartphone usability with the hands-free freedom of the Vocera Badge to redefine healthcare communication – again.

“Vocera has been on a mission to improve the lives of patients, families and care teams for more than 18 years; and based on customer feedback, we have thoughtfully designed a sleek, light-weight, wearable, and intelligent device that will make it even easier for care teams to communicate and collaborate,” said Brent Lang, president and CEO of Vocera. “The new Smartbadge is purpose-built to leverage the full software capability of the expanded Vocera Platform – voice calling, messaging, clinical alerts and alarms, and more – with its larger, touch-screen display.”

The biggest advantage of the new Vocera Smartbadge over earlier versions of the wearable communication device is the size of the 2.4” touchscreen, which enables clinicians to receive and read notifications with more patient context. For example, a nurse who receives a sepsis alert can see the patient room number, plus the patient’s name, age, and vital signs. The larger screen also enables clinicians to view contact lists, as well as read and send text messages right from their Smartbadge.

While the device’s screen is larger than the original Vocera Badge, the new Smartbadge is still small, lightweight, wearable, and ideal for busy clinicians needing their hands free to provide patient care. Improved microphones and speakers enable high-quality audio while communicating with colleagues in both hands-free and hand-set mode. A new, dedicated, one-touch panic button is designed to make it faster and easier for staff to get help in emergency situations. Additionally, the Smartbadge boasts extended battery life, USB charging and headset ports, and a durable and water-resistant design.

“The Vocera Smartbadge is a gamechanger for healthcare and will enhance the way care teams connect, collaborate and provide care to patients,” said Tom Stafford, vice president and CIO at Halifax Health. “I am impressed by how the Smartbadge is still small and lightweight even with a larger notification screen, which is also now a touchscreen. Vocera really listened to its customers to design this new device that meets all the mobile communication needs of nurses, physicians and other team members.”

Clinicians can communicate hands-free, receive contextual patient information, reach the right person by name, role or group, and get help in an emergency with the touch of a button. The Smartbadge will integrate with more than 140 clinical and operational systems, including electronic health records, nurse call systems, physiologic monitors and more. Powered by the Vocera Platform, data is aggregated from most systems used in hospitals today. Patient information, prioritised clinical events, and care team availability can be presented on the Smartbadge. The intuitive mobile device will help increase workflow efficiencies, reduce interruption fatigue, and improve patient care and experience.



Additionally, the Vocera software platform now has unique capabilities designed specifically to support the well-being of healthcare workers. During times of high stress or emotional exhaustion, care team members can use the Smartbadge to “call a Code Lavender.” This simple voice command will send an alert to members of a multi-disciplinary group that will quickly respond, offering physical, spiritual and emotional support to patients, families and staff in need. For overwhelmed care team members who need a brief moment to relax or return to purpose, three guided meditations are available on the new mobile device.





فوسيرا تطرح جهاز سمارت بادج الجديد القابل للارتداء المصمم خصيصاً للعاملين في مجال الرعاية الصحية


يساهم الجهاز الذكي بتسريع وتيرة توفير الرعاية الصحية عبر التواصل بدون استخدام اليدين والمراسلة الآمنة


سان خوسيه، كاليفورنيا- (بزنيس واير/"ايتوس واير"): أعلنت اليوم شركة "فوسيرا كوميونيكيشنز" (المدرجة في بورصة نيويورك تحت الرمز: NYSE:VCRA)، وهي شركة رائدة تحظى بتقدير كبير في مجال حلول تدفق العمل والاتصالات السريرية، عن إطلاق فئة جديدة من أجهزة الاتصال القابلة للارتداء التي من شأنها تمكين المرونة السريرية وتسريع وتيرة رعاية المرضى. يجمع جهاز "سمارت بادج" من "فوسيرا" بين إمكانية استخدام الهاتف الذكي مع شارة "فوسيرا" بدون استخدام اليدين من أجل إعادة رسم معالم الاتصال في مجال الرعاية الصحية.


وقال برنت لانج، الرئيس والرئيس التنفيذي لشركة "فوسيرا" في معرض تعليقه على هذا الأمر: "تقضي مهمة ’فوسيرا‘ في تحسين حياة المرضى والأسر وفرق الرعاية لأكثر من 18 عاماً؛ وبناءً على ملاحظات العملاء، قمنا بتصميم مدروس لجهاز ذكي، أنيق، خفيف الوزن وقابل للارتداء، بهدف تسهيل التواصل والتعاون بين فرق الرعاية الصحية". وأضاف: "صُمم جهاز ’سمارت بادج‘ الجديد خصيصاً للاستفادة من قدرات البرمجيات الكاملة لمنصة ’فوسيرا‘ الموسعة التي تشمل الاتصال الصوتي والمراسلة والتنبيهات والإنذارات السريرية وغيرها المزيد، وذلك باستخدام شاشة عرض كبيرة تعمل باللمس".


أما الميزة الأهم التي يحظى بها "سمارت بادج" الجديد مقارنة مع الإصدارات السابقة لأجهزة الاتصال القابلة للارتداء، فهي حجم الشاشة التلامسية الذي يبلغ 2.4 بوصة، ما يسهم في تمكين الأطباء من تلقي وقراءة الإشعارات ضمن السياق الخاص بالمريض. على سبيل المثال، يمكن للممرضة التي تتلقى إنذاراً من مريض يعاني من تعفن الدم رؤية رقم غرفته، إضافة إلى اسمه وعمره ومؤشراته الحيوية عبر شاشة الجهاز. كما تتيح الشاشة الكبيرة للأطباء إمكانية رؤية قوائم الاتصال، فضلاً عن قراءة وإرسال الرسائل النصية مباشرة من جهاز "سمارت بادج" خاصتهم.


وفي حين أن حجم شاشة هذا الجهاز يعد أكبر من شاشة شارة "فوسيرا" الأصلية إلا أن "سمارت بادج" الجديد يبقى صغير الحجم وخفيف الوزن وقابل للارتداء ومثالي للأطباء دائمي الانشغال الذين يحتاجون إلى استخدام أياديهم لتوفير الرعاية للمرضى. وتعمل الميكروفونات والسماعات المحسنة على تمكين الأصوات عالية الجودة أثناء التواصل مع الزملاء عبر وضع السماعات على الأذنين بدون استخدام اليدين. وصُمم أيضاً زر جديد يعمل بلمسة واحدة ومخصص لحالات الذعر يمكّن طاقم الموظفين من الحصول على الدعم اللازم في حالات الطوارئ بشكل أسرع وأسهل. بالإضافة إلى ذلك، يتميز "سمارت بادج" بعمر البطارية الطويل، ومنافذ شحن الـ"يو إس بي" والمنافذ الخاصة بسماعات الرأس، فضلاً عن تصميم متين ومقاوم للماء.


ومن جهته، قال توم ستافورد، نائب الرئيس والرئيس التنفيذي لشؤون المعلومات في شركة "هاليفاكس هيلث": "يشكّل ’سمارت بادج‘ من ’فوسيرا‘ عاملاً يغير قواعد اللعبة في مجال الرعاية الصحية، ومن شأنه تعزيز طريقة تواصل فرق الرعاية والتعاون مع المرضى وتوفير الرعاية لهم". وأضاف: "أُعجبت بالفعل بمدى صغر حجم وخفة وزن هذا الجهاز على الرغم من شاشته الكبيرة المصممة خصيصاً لإرسال وتلقي الإشعارات، والتي تعمل باللمس أيضاً. وهذا دليل آخر على أن ’فوسيرا‘ تلقي آذاناً صاغية إلى مطالب عملائها لتصميم هذا النوع من الأجهزة الجديدة التي تلبي جميع احتياجات الاتصال الجوال الخاصة بالممرضات والأطباء وأعضاء الفريق الآخرين".


هذا وأصبح بإمكان الأطباء التواصل من دون استخدام اليدين، وتلقي المعلومات ضمن السياق الخاص بالمريض، والوصول إلى الشخص المناسب بواسطة اسمه، أو دوره أو مجموعته، والحصول على الدعم اللازم في حالات الطوارئ بلمسة زر واحدة. كما سيندمج "سمارت بادج" في أكثر من 140 نظاماً سريرياً وتشغيلياً، بما في ذلك السجلات الصحية الإلكترونية، وأنظمة استدعاء الممرضين، وأجهزة المراقبة الفيزيولوجية وغيرها. وبدعم من منصة "فوسيرا"، يتم تجميع البيانات من غالبية الأنظمة المستخدمة في المستشفيات اليوم. وقد تُعرض على شاشة "سمارت بادج" المعلومات الخاصة بالمرضى، والأحداث السريرية ذات الأولوية، وتوافر فريق الرعاية الصحية. سيساعد هذا الجهاز الجوال البديهي على زيادة كفاءة تدفق العمل والحد من الإعياء الناتج عن التوقف عن العمل وتحسين رعاية المريض وتجربته الخاصة.



بالإضافة إلى ذلك، تمتلك منصة برمجيات "فوسيرا" حالياً قدرات فريدة من نوعها مصممة خصيصاً لدعم سلامة العاملين في مجال الرعاية الصحية. ففي حال التعرض للضغوط المرتفعة أو الإنهاك النفسي، يمكن لأعضاء فريق الرعاية استخدام "سمارت بادج" "لاستدعاء الكود الأرجواني". سيرسل هذا الأمر الصوتي البسيط تنبيهاً للأعضاء في مجموعة متعددة التخصصات، بحيث سيستجيبون بسرعة ويقدمون المساعدة المادية والروحية والنفسية اللازمة للمرضى والأسر والموظفين الذين يحتاجون إليها. وبالنسبة لأعضاء فريق الرعاية المغمورين الذين هم بحاجة إلى لحظات قصيرة للاسترخاء أو التركيز مجدداً نحو الهدف المنشود، فتتوافر ثلاث توجيهات لممارسة التأملات عبر هذا الجهاز الجوال الجديد.
=