Tuesday, 25 December 2018

6th IoT Middle East confirmed for 2019





Event to be held at Armani Dubai extended by an additional day


Dubai, UAE: Following positive response and an impressive line up of speakers confirmed for the ‘Internet of Things 2019’, key stake holders from the region have confirmed their presence at the Armani Hotel Dubai from the 20th to the 21st of February, 2019 for the sixth edition of the cross-industry C level conference aimed for decision makers in both the private- and public sector.

The ‘IoT Middle East 2019’ focuses on the business aspects of the digital transformation sweeping across industries changing business models, opening up new services and markets for both traditional players and disruptive new entrants. Being the non-technical platform of the topic has generated a sold-out event every year and the event expects 400 attendees in 2019.

The speakers include forward-thinking world-class leaders mixed with local experts sharing insight on business, technology and organizational transformation needed to leverage new business.




Executives from Smart Dubai, Careem, PwC, Digital McKinsey, du, Arsenal FC, Samsung, SAP, Dimension Data, DLAPiper, Alibaba and many more will attend and speakers will highlight novel utilization of technologies designed to shape the foundation of the future success stories.




According to Johan Ehrstrom, CEO of IoT Middle East 2019, “The ‘Internet of Things 2019’ is an ideal platform to discuss the business relevance of technology with professional peers across multiple industries and multiple verticals, through case studies, objective insights, real-world scenarios, networking and the newly introduced workshops scheduled for day two of the conference.”




“Today IoT starts to be wonderfully complex and appealing to many with AI and blockchain empowering it. IoT, per se, has the rare opportunity of increasing company revenue while reducing costs at the same. The agenda is hence built to give participants the most objective and accurate predictions on the topic, highlighting how to generate business out of Internet of Things and maneuver in the IoT landscape for greater profits,” added Johan.




Participants can register on www.iot-dxb.com. Early registration is open for USD 795 compared to the normal USD 1595 closer to the event.



تأكيد إنعقاد الدورة الـ 6 من مؤتمـر "إنترنت الأشياء IoT" الشرق الأوسط لعام 2019 

إنعقاد الحدث في فندق أرماني دبي مع مَــدِّه ليوم إضافي 


دبــي، الإمارات العربية المتحدة: في أعقاب الردود الإيجابية و تأكد مشاركة مجموعة متميزة من المتحدثين في مؤتمر "إنترنت الأشياء 2019"؛ أكدت الجهات المعنية الرئيسية في المنطقة على تواجدها في فندق أرماني دبي؛ في الفترة من 20 إلى 21 فبراير 2019؛ للمشاركة في النسخة السادسة من المؤتمر؛ والذي يستقطب المديرين التنفيذيين في كافة مستويات هذه الصناعة، مستهدفاً صانعي القرار في كلِّ من القطاعين الخاص والعام.

يركز مؤتمـر "إنترنت الأشياء IoT" الشرق الأوسط لعام 2019، على الجوانب التجارية للتحول الرقمي؛ والذي يكتسح كافة الصناعات، ليعمل على تغيير نماذج الأعمال، ويفتح الباب أمام خدمات وأسواق جديدة لكل من الأطراف الفاعلة التقليدية والأطراف الجديدة المكتسحة للسوق على حد سواء. ومن حيث كون المؤتمر منصة غير تقنية للموضوعات المتناولة به؛ فقد أنتج فعالية مروّج لها بشكل شامل سنوياً؛ فيما يتوقع حضور 400 شخص لهذا الحدث في عام 2019. 

هذا وتضم قائمة المتحدثين مجموعة من القادة من ذوي المستويات العالمية والذين يتسمون بمستوى فكري تقدمي؛ يمتزجون جنباً إلى جنب مع الخبراء المحليين، من أجل تبادل وجهات النظر حول الأعمال والتكنولوجيا والتحوّل التنظيمي اللازم للاستفادة من الأعمال الجديدة. 

يشارك بالمؤتمر المدراء التنفيذيون لشركات سمارت دبي، كريم، ، برايس ووتر هاوس كوبرز "PWC"، و ديجيتال ماكينزي، و "دو"، أرسنال إف سي، وسامسونغ، شركة إس إيه بي. "ساب"، دايمنشن داتا، دي إل إﻴﻪ ﺒﻴﺒر، وشركة "علي بابا"،... وغيرها الكثير؛ ممن سيكونون ضمن الحضور؛ هذا فيما سيركز المتحدثون بالمؤتمر على الإستخدام المبتكر للتكنولوجيات والتقنيات؛ المصممة لتشكيل أساس لقصص النجاح المستقبلية.

وبحسب السيد/ جوهان إهرستروم، الرئيس التنفيذي لمؤتمر "إنترنت الأشياء IoT" الشرق الأوسط لعام 2019، فإن: " مؤتمر (إنترنت الأشياء 2019) يعد منصة مثالية لمناقشة أهمية علاقة الأعمال بالتكنولوجيا، فيما بين النظراء المختصين والمهنيين عبر العديد من الصناعات والقطاعات المختلفة؛ وذلك من خلال دراسات الحالة، والرؤى الموضوعية، والسيناريوهات الواقعية، والتواصل والربط الشبكي، وورش العمل التي تم طرحها حديثًاً والمقرر إقامتها في اليوم الثاني من المؤتمر".

في حين أضاف قائلاً: " واليوم، بدأت تقنيات إنترنت الأشياء تصبح متطورة للغاية وجاذبة للكثيرين من خلال تمكين تقنيات الذكاء الاصطناعي (AI) وقواعد البيانات المتسلسلة (البلوكتشين) لها. هذا في حين تمتلك تقنيات إنترنت الأشياء، في حد ذاتها، فرصة نادرة لزيادة عائدات الشركة مع خفض التكاليف في الوقت نفسه. وبناءً على ذلك، تم إعداد جدول الأعمال لمنح المشاركين أكثر التوقعات موضوعية ودقة حول هذا الموضوع ، مع تسليط الضوء على كيفية توليد الأعمال من إنترنت الأشياء والمناورة في عالم تقنيات إنترنت الأشياء من أجل تحقيق المزيد من الأرباح". 

ويمكن للمشاركين التسجيل عبر الموقع الإلكتروني www.iot-dxb.com. هذا في حين يتم فتح التسجيل المبكر مقابل 795 دولاراً أمريكياً مقارنة بـ 1595 دولاراً أمريكياً للتسجيل العادي الأقرب من موعد الحدث.          


=