29 June, 2017

Canon launches EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM for capturing crystal-clear close-up shots




Middle East and North Africa, 29 June 2017 – Canon Middle East, world leader in imaging solutions, today launched a new innovative lens: the EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM. Designed to capture stunning Macro and close-up photography, the EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM features Canon’s unique built-in Macro Lite technology and is the first lens of its kind in the EF-S range.
Forming part of Canon’s extensive EF range of lenses and compatible with all APS-C DSLR cameras*, the EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM facilitates photographers with the capability to capture delicate details and get closer to their subject. It illuminates small objects and close-up detail, whilst minimising the shadows it casts onto subjects with a tapered edge design. Combined with an Image Stabilizer with Hybrid IS, the lens is designed to counteract unwanted shake and blur to enhance macro shots.
This powerful macro lens, with life-size 1:1 magnification, has the ability to beautifully capture subjects as close as 30mm from the front of the lens. This close working distance and magnification level means it is ideal for revealing the tiny and intricate details of subjects such as jewellery, food or crafts.
Ideal for users seeking to produce distinctive, stand out imagery for their Instagram feed or to produce a portfolio of stunning product imagery for a small business, the EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM gives users the power to see a new world of detail.
Featuring an Optical Image Stabilizer with Hybrid IS, the lens gives photographers the freedom to shoot handheld allowing for new, closer perspectives uncovering detail finer than the human eye can see. The sophisticated Hybrid IS compensates for angular and linear movement with built-in technology in the lens; especially useful for macro shooting that is prone to exaggerated camera shake often causing unwanted blur.
The built-in Macro Lite ensures flexible lighting options and ease for users by allowing photographers to alternate between two lights located on each side of the lens, or both at the same time. At the press of a button the strength of the lighting can be adjusted to amplify the intricate details of the subject so users can creatively add shadows with depth and texture whilst emphasising the colour and details.
For movie-makers, the quiet focusing of the STM focus motor is advantageous for capturing movies without distracting noise, whilst its smooth shifts in focus create cinematic effects.
Designed for impactful macro photography, the EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM is a versatile, compact and lightweight lens. It has the capability to be used for a range of applications such as portrait, street and general everyday photography by all budding photographers wanting to tell their story.




كانون تطرح عدسة EF-S 35mm f/2.8 Macro IS ST لصور غاية في الوضوح


الشرق الأوسط وشمال أفريقيا، 29 يونيو 2017، أطلقت كانون الشرق الأوسط، الشركة الرائدة عالمياً في مجال حلول التصوير، عدسة مبتكرة جديدة هي EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM. وقد تمّ تصميم هذه العدسة الأولى من نوعها في مجموعة عدسات EF-S لالتقاط صور مذهلة عن قرب وصور تضخيم مواضيع التصوير الصغيرة (ماكرو)، وهي تتميّز بتكنولوجيا كانون Macro Lite الفريدة.

وتشكّل عدسة EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM جزءاً من مجموعة عدسات EF-S الواسعة، وتتوافق مع جميع كاميرات كانون بعدسة أحادية عاكسة رقمية DSLR وبمعالج APS-C، فتسهّل التقاط التفاصيل الدقيقة والاقتراب من موضوع التصوير. وهي تسلّط الضوء على الأغراض الصغيرة والتفاصيل عن قرب، مع الحدّ من الظلال التي تُلقى على مواضيع التصوير بفضل طرف مستدقّ الشكل. ومع نظام تثبيت الصورة بتقنية Hybrid IS، تمّ تصميم العدسة لمقاومة أي اهتزاز وغشاوة غير مرغوب فيهما لتحسين لقطات الماكرو.

وبإمكان عدسة الماكرو القوية هذه، مع قدرة تكبير بالحجم الحقيقي 1:1، التقاط صور رائعة لمواضيع تبعد حوالى 30 ميلليمتراً فقط عن جزء عدسة الأمامي. وبفضل مسافة العمل القريبة هذه ومستوى التكبير يمكن الكشف عن تفاصيل صغيرة ومعقدة في مواضيع تصوير على غرار المجوهرات أو الطعام أو الحِرَف.
وتشكّل عدسة EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM الجهاز الأنسب لالتقاط صور مميزة وبارزة لكي تُعرض على تطبيق إنستقرام أو لإنشاء مجموعة من الصور المذهلة للأعمال التجارية الصغيرة. فتعطي هذه العدسة بالتالي الفرصة لرؤية عالم جديد من التفاصيل.

وتتميز هذه العدسة بخاصية نظام تثبيت الصورة البصرية مع تقنية Hybrid IS، فتمنح المصورين حرية التصوير بالكاميرا المحمولة باليد، مما يتيح التصوير من زوايا جديدة وقريبة لكشف تفاصيل دقيقة لا تراها العين البشرية. وتعوّض تقنية Hybrid IS المتطورة عن الحركة الخطّية أو الزاويّة من خلال تقنية مدمجة في العدسة، وهي مفيدة للغاية عند تصوير الماكرو الذي تصبح فيه الكاميرا عرضة للاهتزاز الشديد، مما يتسبب غالباً بالغشاوة غير المرغوب فيها.

وتحرص تكنولوجيا Macro Lite المدمجة على منح خيارات إضاءة متنوّعة وسهولة في الاستخدام من خلال السماح للمصورين باستخدام مصدرَي ضوء على كل جانب من العدسة، بالتناوب أو كليهما في الوقت نفسه. وبكبسة زر بسيطة من الممكن تعديل قوة الإضاءة لإبراز تفاصيل موضوع الصورة المعقدة، فيصبح من الممكن إضافة الظلال الجميلة ذات العمق والطابع الملموس مع إبراز اللون والتفاصيل. وتسهّل تكنولوجيا Macro Lite المدمجة عمليّة تصوير الماكرو مع الحفاظ على الإضاءة الرائعة، فيصبح من الممكن تحميل الصور إلى تطبيق إنستقرام بدون الحاجة إلى تعديلها.

بالإضافة إلى ذلك، ومن أجل نيل إمكانية التصوير في مختلف الحالات مع الضوء الطبيعي وضوء الكاميرا، تمّ تصميم غطاء العدسة المرفقة للحدّ من الظلال التي تلقيها العدسة على الموضوع وكذلك انعكاسات العدسة عليه.

ويسمح الوزن الخفيف والتكنولوجيا في عدسة EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM بالارتقاء بفنّ التصوير إلى مستوى أعلى. وتُحدث فتحة f/2.8 الدائرية سباعية الشفرات غشاوة جميلة في الخلفية من خلال إضفاء بعض الغشاوة في بعض الأماكن في الصورة بسلاسة وعبر فصل موضوع التصوير عما يحيط به. ويؤّمن ذلك طريقة فعالية لتوجيه انتباه المشاهد إلى التفاصيل والتقاط صور مذهلة. بالإضافة إلى ذلك، يحدّ طلاءSuper Spectra  من الظلال والتوهّج، من أجل الحفاظ على التباين واللون.

أما بالنسبة إلى صانعي الأفلام، فتُعتبر آلية ضبط البؤرة الصامتة في محرك STM ممتازة لتصوير الأفلام بدون الضجيج المشتت للانتباه، في حين تُحدث التحولات السلسة في مستويات الضبط تأثيرات سينمائية.

تشكل عدسة EF-S 35mm f/2.8 Macro IS STM المصمّمة لتصوير الماكرو، عدسة متعددة الاستخدامات، ومدمجة، وخفيفة الوزن. ومن الممكن أن يستخدمها جميع المصورين الناشئين والراغبين في سرد قصّتهم لمجموعة واسعة من التطبيقات، مثل الصور الشخصية، وصور الشارع والتصوير اليومي العام.

للمزيد من المعلومات، الرجاء زيارة الموقع الإلكتروني: http://www.canon-europe.com/press-centre/press-releases/2017/04/crystal-clear-close-up-shots/

=