Monday, 22 January 2018

Product Review - Dabur Herbal tooth paste – Classic Range



January 22, 2018 - Dabur Herbal toothpaste clove variant contains clove oil, a long-trusted remedy for toothaches, as the key ingredient. Its antibacterial properties help in fighting germs and preventing cavities, while its antiseptic and analgesic properties prevent tooth decay. This toothpaste also contains Blackberry bark, a natural astringent that effectively strengthens teeth and gums.

The Neem variant, on the other hand, has anti-bacterial properties that are very effective in the treatment of gum problems and infections that occur due to bad oral hygiene practices. The Neem extract in this product effortlessly destroys harmful bacteria build up between the teeth and gum line. Dabur Herbal Neem’s unique blend of natural herbs such as Neem, Lotur bark, Bullet wood, fights plaque and helps prevent bleeding and spongy gums.

The Mint & Lemon gel variant helps fight bad breath/halitosis with its rich herbal formulation. Bad breath is caused by the presence of bacteria that live on the tongue, the lining between the gums, and the surface of the teeth. Bad oral hygiene practices combined with toothpastes with high fluoride content can often cause bad breath. Dabur Herbal Mint & Lemon gel, specifically formulated to fight bad odor-causing bacteria with its anti-microbial properties, gives long-lasting and intense fresh breath. In addition, the fresh mint extract in the toothpaste acts as a natural mouth freshener, while the cleansing properties of lemon help remove the bacteria present in plaque and in the lining of the gum.

Dabur Herbal Basil toothpaste contains Basil extracts which act as a natural astringent for gums and have antibacterial and anti-inflammatory properties that are extremely effective in preventing tooth decay, plaque, tartar, and bad breath.

Finally, Dabur Herbal Whitening toothpaste, containing trusted natural ingredients including lemon and salt, helps to remove yellow stains with regular usage. Lemon aids in removing plaque and tartar formations, while salt adds to the effect, leaving the teeth sparkling white.

Dabur Herb’l Toothpaste Classic Range consisting of Neem, Clove, Basil, Whitening variants and Green Gel is available in 150 gm packs, priced at AED5.5 each.
ترويج منتج – معجون الأسنان "دابر هيربل" – المجموعة الكلاسيكية

22 يناير 2018 - يحتوي معجون أسنان "دابر هيربل" بالقرنفل على زيت القرنفل، وهو علاج موثوق للأسنان، كمكون رئيسي في تركيبته. وتساعد خصائص هذا المعجون المضادة للبكتيريا على مكافحة الجراثيم ومنع تشكل التجاويف على الأسنان، في حين أن خصائصه المطهرة والمسكنة للألم تمنع تسوس الأسنان. كما يحتوي "دابر هيربل" بالقرنفل على لحاء ثمرة العليق، وهو عبارة عن مادة طبيعية قابضة تعمل على تقوية الأسنان واللثة.
من ناحية ثانية، يحتوي "دابر هيربل" بخلاصة شجرة النيم على خصائص مضادة للبكتيريا وفعالة جداً في معالجة مشاكل اللثة والتهاباتها التي تنجم عن إهمال تنظيف الفم والأسنان، حيث يقوم مستخلص شجرة النيم في هذا المنتج بتدمير البكتيريا الضارة المتراكمة بين الأسنان واللثة. ويحارب المزيج الفريد لمعجون "دابر هيربل" بخلاصة شجرة النيم من الأعشاب الطبيعية مثل النيم ولحاء الأرماك وخشب الرصاص، تكون البلاك ويساعد على منع نزيف اللثة.
أما جل الأسنان "دابر هيربل" بالنعناع والليمون فيساعد على مكافحة رائحة الفم الكريهة، التي تتكون بسبب وجود بكتيريا على اللسان وبطانة اللثة وسطح الأسنان، بفضل تركيبته العشبية الغنية. وغالباً ما تتسبب ممارسات النظافة الفموية السيئة واستخدام معاجين أسنان رديئة النوعية تحتوي على مستويات عالية من الفلوريد، برائحة الفم الكريهة. وتم تطوير جل الأسنان "دابر هيربل" بالنعناع والليمون خصيصاً لمكافحة البكتيريا التي تتسبب برائحة الفم الكريهة بفضل خصائصه المضادة للميكروبات، حيث يوفر نفساً منعشاً طوال الوقت. وبالإضافة إلى ذلك، تعد خلاصة النعناع في هذا المعجون بمثابة معطر طبيعي للفم، في حين أن خصائص التنظيف لليمون تساعد على إزالة البكتيريا الموجودة في البلاك وبطانة اللثة.
ويحتوي "دابر هيربل" بالريحان على خلاصة نبتة الريحان والتي تعد مادة طبيعية قابضة للثة وتتميز بخصائصها المضادة للبكتيريا والالتهابات، حيث تعتبر فعالة جداً في منع تسوس الأسنان وتكون طبقة البلاك وصفرة الأسنان ورائحة الفم الكريهة.
وأخيراً، يحتوي معجون الأسنان "دابر هيربل" للتبييض على مكونات طبيعية موثوقة، بما فيها الليمون والملح، ما يساعد على إزالة البقع الصفراء من الاسنان مع استخدامه بشكل منتظم، حيث يساعد الليمون في إزالة طبقة البلاك واصفرار الأسنان، في حين يساعد الملح أيضاً في هذه العملية، ما يجعل الأسنان بيضاء لامعة.
وتتوفر مجموعة معجون الأسنان "دابر هيربل" بأنواعها بعبوات سعة 150 غرام وبسعر 5.5 درهم للعبوة.

=